جیره بندی آب در سمیرم نزدیک است؟

مدیر آب ‌و فاضلاب شهری شهرستان سمیرم گفت: چنانچه مصرف آب آشامیدنی به همین صورت ادامه داشته باشد در تابستان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه می‌شویم.
کد خبر: ۴۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 28 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، محمدعلی عباسی عصر امروز در جلسه شورای اداری سمیرم اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب باید به‌عنوان یک فرهنگ و آموزه دینی مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی به عوامل تشدید در چالش‌ صنعت آب در کشور اشاره کرد و افزود: کاهش شدید بارندگی، تغییر اقلیم و حفر چاه‌های غیرمجاز منابع آبی را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر آبفای شهری سمیرم ضمن تاکید بر صرفه‌جویی جدی در مصرف آب تصریح کرد: چنانچه مصرف آب به همین صورت ادامه داشته باشد در تابستان با مشکل آب آشامیدنی مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: مشکل تامین آب در بخش شهری و روستایی شهرستان جدی است و عبور از این بحران تنها با صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف ممکن است.

عباسی همچنین بر استفاده نکردن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب ضمن رعایت الگوی مصرف از شیرآلات کاهنده در صرفه‌جویی در مصرف این مایه حیاتی تلاش کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره برای تخصیص منابع جدید آبی تصریح کرد: باید فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در جامعه را گسترش دهیم و نقش مسئولان نیز در این زمینه بسیار موثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار