زهرا امانی در گفتگو با تابناک:

والدین باید به شخصیت کودک توجه کنند

متخصص روانشناسی با بیان اینکه برخی از والدین بدون توجه به شخصیت کودک با او رفتار سخت گیرانه ای دارند، گفت: بی اعتمادی به پدر و مادر، هراس از تنبیه، موجب جبهه گیری کودک در برابر رفتار والدینش می شود.
کد خبر: ۴۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 24 April 2017
زهرا امانی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: آموختن دروغ از دیگران (خصوصا والدین)، موجب تشویق کودک برای جلب توجه دیگران به کمک دروغ می شود، و این ساختار در ذهن او شکل می گیرد که حتی سخن راست را دروغ جلوه دهد و به راحتی به دیگران دروغ می گوید 

او ادامه داد: خانواده ها باید یاد بگیرند که  کنجکاوی های  کودک  نسبت به پیرامون خود دارد، بانگاه احترام آمیز و عاری از خشونت پاسخ دهد.

متخصص روانشناسی بابیان اینکه کودکان از رفتار ما می آموزند و آموخته ها را الگوی زندگی خود قرار می دهند، افزود: پدران و مادران آگاه به سخنان کودکان خود توجه می کنند، و خواسته های او را با منطق پاسخ می دهند ، وبهتر است طوری والدین با کودکشان رفتار کنند که او در رفتار با دیگران پرتوقع و خود خواه نباشد.

امانی تصریح کرد:  در رابطه ی صحیح  با کودک موجب می شود که کودک یاد بگیرد مشکلات خود را با خانواده خویش مطرح کند و از گوشه گیری بپرهیزد،چراکه کودکانی که والدین آن ها شاغل هستند نسبت به سایر کودکان افرادی درون گرا هستند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار