تابناک فارس نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:صادقی با بیان اینکه مجموع اعتبارات این طرح، یکهزار و 750 میلیارد تومان است، افزود: تاکنون 340 میلیارد تومان اعتبار ساخت این آزادراه تأمین شده است.
عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منابع مالی آزادراه شیراز ـ اصفهان در حال انجام، غیردولتی است تصریح کرد: پیمانکار این پروژه بهسختی کار را پیش میبرد که باید ازلحاظ اعتبارات و امکانات بهصورت دولتی یا غیردولتی در این زمینه ورود پیدا کرد و با تامین منابع مالی آنها بیش از پیش حمایت کنیم تا سرعت و بهرهبرداری این آزادراه تقویت شود.
صادقی در ادامه به توجیهات اقتصادی این آزادراه اشاره کرد و بیان کرد: استان فارس با وسعتی حدود 124 هزار کیلومترمربع، 7.6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و بهعنوان پل ارتباطی مناطق جنوبی با مناطق مرکزی کشور محسوب میشود.
وی اضافه کرد: فارس به دلیل مجاورت با استانهای جنوبی کشور و امکانات مبادله مسافر و کالا از طریق آبهای خلیجفارس و نیز کشورهای حوزه خلیجفارس و همچنین وجود مراکز اقتصادی مانند منطقه اقتصادی و نفتی پارس جنوبی، نقشی اساسی را در برقراری ارتباط بین استانها در راستای مبادله و حملونقل بار و مسافر ایفا میکند.
آزادراه اصفهان ـ شیراز حلقه ارتباطی 6 استان
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث آزادراه اصفهان ـ شیرازبهعنوان حلقه ارتباطی بین 6 استان در مرکز، جنوب و جنوبغرب کشور مطرح است، گفت: با بهرهبرداری ازاین آزادراهشاهد کاهش 134 کیلومتری مسیر بین ایزدخواست تا شیراز و کاهش 100 دقیقهای زمان سفر خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این آزادراه، مسیر ارتباط شمال و جنوب کشور را کوتاه خواهد کرد، چراکه این محور جزو کریدورهای اقتصادی و بااهمیتی است که احداث آن توجیه اقتصادی مطلوبی دارد.
عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع با احداث این آزادراه بخش مهمی از شاهراه منطقهای آسیایی از کریدور شمال و جنوب کشور محقق میشود.
آزادراه اصفهان ـ شیراز فرصت مناسبی برای سرمایهگذارى در منطقه
صادقی با بیان اینکه آزادراه اصفهان ـ شیراز به لحاظ ارتباط بین دو استان تاریخی و توریستی کشور نیزاز جایگاه خاصی برخوردار است و فرصت مناسبی برای سرمایهگذارى مضاعف در منطقه ایجاد میکند، افزود: به علت عبور آزادراه از مناطق بکر و مکانهای تاریخی، فرصت سرمایهگذاری مضاعف برای احداث آن ایجاد و موجب توسعه و ارزشافزوده قطبهای صنعتی و کشاورزی میشود.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: این مسیر از دامنههای زاگرس عبور خواهد کرد که همین امر موجب افزایش جاذبههای گردشگری این آزادراه با توجه به اقلیم متفاوت منطقه خواهد شد.
وی گفت: با ساخت این آزادراه شاهد تکمیل کریدور شمال ـ جنوب شبکه آزادراهی کشور خواهیم بود که از بندرانزلی آغازشده و پس از عبور از تهران، اصفهان، شیراز و بندر بوشهر به عسلویه ختم خواهد شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده است تا با تزریق اعتبار قابلتوجه و بهموقع، این استان را از فقر آزادراه نجات دهد.