وی با بیان اینکه اولویت اجرای این شبکه در شمالغرب کشور با محوریت تبریز است، گفت: این سیستم، فرودگاههای کوچک کشور را به فرودگاههای بزرگ متصل کرده و امکان پرواز از این شهرها به مقصدهای مختلف داخلی و خارجی را فراهم میکند که در اولویت نخست شهرهای آذربایجان از جمله اردبیل، مراغه، ماکو را برای پروازهای داخلی و خارجی تحت پوشش قرار میدهد.
به گفته زنوزی مطلق، هواپیماهای مذکور توان چهار ساعت پرواز بدون وقفه را دارا بوده و میتوانند علاوه بر شهرهای شمالغرب، پروازهای تهران و حتی استانبول و باکو را هم پوشش دهند.
آتا؛ تنها ایرلاین بدون بدهی با هواپیماهای ملکی در کشور
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا نیز در ادامه این نشست خبری یادآور شد: این شرکت تنها ایرلاین کشور است که هیچ بدهی نداشته و اغلب هواپیماهایش "ملکی" بوده و تنها دو هواپیمایی اجاره ای دارد.
کاپیتان عبدالرضا پازوکی با بیان اینکه هواپیمایی آتا در ابتدا با سه فروند هواپیما راهاندازی شد، گفت: امروز این شرکت با داشتن هشت فروند MD، سه فروند ایرباس و 4 فروند هواپیمای 737، مجموعا 15 هواپیمای داشته و به زودی 10 فروند نیز به آن اضافه خواهد شد.
تلاش برای کسب جایگاه سومین ایرلاین بزرگ ایران
کاپیتان پازوکی با اشاره به اینکه آتا هم اینک روزانه با 80 سورتی پرواز، پس از ایران ایر و ماهان و آسمان در جایگاه چهارم ایرلاینهای کشور قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم تا جایگاه سوم شرکت های هواپیمایی ایران را از آن خود کنیم.
وی از توسعه پروازهای پروازهای خارجی آتا ایرلاین خبر داد و افزود: امروزه علاوه بر پروازهای روزانه به استانبول، خطوط پروازی آتا به شهرهای نجف، باکو، تفلیس، ازمیر و دنیزلی برقرار بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است.
پازوکی یادآور شد: در حال حاضر 800 نفر در شرکت هواپیمایی آتا مشغول به کار هستند که تعداد 300 نفر آنها در تبریز و بقیه در شهرهای مشهد، یزد، تهران، ارومیه و اهواز شاغل هستند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از پروژه احداث آشیانه تعمیراتی اختصاصی این شرکت در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: با مساعدت ویژه مسئولین هواپیمایی کشوری تلاش میشود تا پایان فصل کاری امسال زمینه بهرهبرداری از این پروژه فراهم شود.
پازوکیریال اهمیت آشیانه تعمیراتی برای شرکتهای هواپیمایی را غیرقابل انکار خواند و اظهار داشت: این آشیانه برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه نه تنها برای سرویسدهی برنامهریزی شده بلکه قصد داریم تا نسبت به انتقال دانش و فناوریهای تعمیرات اساسی به داخل کشور به ویژه شمالغرب اقدام کنیم.
تمام خدمه پروازی آتا نیروهای بومی هستند
وی یادآور شد: در روزهای نخست راهاندازی آتا، ایرلاین در تبریز، تمام مهندسان فنی و کادر پروازی از کشورهایی مانند سوئد و اوکراین بودند اما امروز تمام خدمه پروازی این شرکت را نیروهای بومی تشکلی میدهند.
مدیرعامل
شرکت هواپیمایی آتا از همکاری این شرکت با یک شرکت خارجی برای تعمیرات و
نگهداری و نیز انتقال تکنولوژی به ایران خبر داد و گفت: این شرکت دارای
استاندارد اروپا بوده و در حال حاضر یک تیم از کارشناسان فنی تبریز در این
کشور در حال گذراندن دوره های بینالمللی هستند که آشیانه مرکز تعمیرات آتا
در فرودگاه تبریز را راهاندازی کنند.
نوسازی هواپیماهای ملکی آتا ایرلاین
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در بخش دیگری از سخنان خود، از نوسازی
هواپیماهای ملکی این شرکت خبر داد و افزود: به دنبال این طرح، نوسازی
مبلمان داخلی هواپیماهای یاد شده در اولویت بوده و صندلیهای جدید با فواصل
استاندارد به منظور راحتی بیشتر مسافران نصب خواهد شد.
برنامهای ویژه برای تبریز 2018 /رنگآمیزی یکی از هواپیماهای آتا با لوگوی تبریز 2018
پازوکی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، از برنامهریزی ویژه ی آتا برای تبریز 2018 خبر داد و گفت: قرار بود با آغاز سال آینده میلادی پرواز ورودی هامبورگ- تبریز راهاندازی شود که در تلاش هستیم «لایسنس» مورد نظر را از آلمان دریافت کنیم.
وی همچنین از رنگآمیزی یکی از هواپیماهای آتا با لوگوی تبریز 2018 خبر داد و افزود: توریسم بخش اعظم هر ایرلاین به شمار میآید ولی وظیفه ما فقط انتقال مسافر بوده و جذب گردشگران باید مورد توجه آژانسهای مسافرتی باشد.
جلب رضایت مسافران نخستین اولویت آتا
قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا نیز در این مصاحبه با اشاره به برنامه این شرکت برای ارتقای رضایتمندی مسافران با مدیریت متمایز گفت: کمیتهای ویژه جهت جلوگیری از تأخیرها در شرکت ایجاد شده و کلیه موارد تأخیرات و برخورد همکاران با مسافران در ایستگاهها را رصد میکند تا زمینه افزایش رضایتمندی مسافران را فراهم سازد.
غلامرضا صادقیان ادامه
داد: این کمیته کاهش تأخیرهای پروازی آتا را در دستور کار خود دارد و
ورود هواپیماهای جدید نیز این کمک را به ما خواهد کرد تا میزان تأخیرهای
اجباری را تا حد زیادی کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه از نظر تأخیرات
پروازی جزو ایرلاینهای متوسط کشور هستیم، ادامه داد: گرچه تنها دو درصد
جمعیت جامعه با هواپیما مسافرت میکنند اما همین تعداد اندک را اساتید
دانشگاه، پزشکان، بازرگانان و افرادی نظیر آنان تشکیل میدهند که حضور به
موقع آنها در مقصد، تاثیرات بزرگی در جامعه دارد از این رو تمام توان ما
برای رفع مشکل تأخیرهای پروازی است.
به گفته وی، به همین منظور نیز مرکز تصمیمگیری در شرایط حساس در شرکت هواپیمایی آتا راهاندازی شده که در صورت وقوع تأخیرهای ناخواسته، تصمیمات فوری و نهایی اتخاذ شود.
استانداردسازی رفتار پرسنل و خدمات کترینگ در آتا ایرلاین
قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا با بیان اینکه یکی از مأموریتهای وی، استانداردسازی رفتار کادر آتا،کادر ایستگاهی و خدمات کترینگ این شرکت بوده است، گفت: مسافران حق دارند از بهترین خدمات در شرکت هواپیمایی آتا برخوردار شوند و تمام تلاش ما نیز بر همین امر استوار خواهد بود تا پذیرایی مناسبتری از میهمانان آتا صورت گیرد.
راهاندازی مرکز آموزش کادر هوایی توسط هواپیمایی آتا در کشور
قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا با اشاره به برنامههای توسعهای ناوگان این شرکت و نیاز به کادر پروازی در آینده نزدیک، گفت: طی سالیان گذشته به دلیل عدم امکان خرید هواپیما ناشی از تحریمهای بینالمللی، فرصت شغلی برای رشتههای کادر پروازی فراهم نبوده و اقبال به این مشاغل وجود نداشت.
صادقیان از راهاندازی مرکز آموزش کادر پروازی توسط هواپیمایی آتا خبر داد و اظهار داشت: مرکز آموزش هوایی در تبریز ایجاد شده و قرار است ضمن هماهنگی با "مرکز هواپیمایی کشور" نیازهای داخلی در این مجموعه رفع شود./فارس