رئیسی: اگر قرار نیست قانون اجرا کنید، چرا خودتان را در معرض رأی مردم قرار دادید؟/اقتصاد جنگل، اقتصاد دریا، اقتصاد آی تی باید فعال شود/یارانه مردم را چه کردید؟

گفتیم حامل‎های انرژی را که گران کردید، بنزین، نفت و گاز و... چه شد؟ مگر قانون هدفمندی این نیست که پول را به خود مردم برگردانید؟ این یارانه‎ای که مال مردم است کجا رفت؟ در این چند روزه انتخابات چه اتفاقی افتاد؟ گفتند مستمری سازمان‎های حمایتی را سه برابر کنیم. مگر نگفته بودید نمی‎شود؟
کد خبر: ۴۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 17 May 2017
تابناک رضوی به نقل از گروه سیاسی صابرنیوز: امروز ابتدا یاسوج، سپس شیراز و بعد از آن اصفهان میزبان سید ابراهیم رئیسی خواهند بود. مردم می‎آیند تا کار را تمام کنند.
 
رئیسی در جمع مردم یاسوج گفت: سلام و درود خود را بر شهدای عالیقدر استان غیور کهگیلویه و بویر احمد می‌فرستم. سلام بر جانبازان که جان خود را برای دفاع از وزن بر کف دست گذاشتند. این استان مردان و زنان سلحشوری دارد که امتحان خود را در حماسه‌های مختلف پس دادند. مردان و زنانی که از قبل از پیروزی انقلاب در مقابل ظالمان و ستمگران ایستادگی کردند. این استان قریب دو هزار شهید تقدیم وطن کرد. یاد مرد بزرگ این خطه آیت‌الله ملک حسینی را گرامی می‌داریم. مردان و زنان غیرتمندی که رمز امنیت ملی هستند. 
 
او افزود: استان کهگیلویه و بویر احمد مردمانی خونگرم، با صفا و زاگرس نشینانی که سهم زیادی در امنیت ملی ما دارند. این استان ذخایر نفت و گازی دارد که ثروت عظیمی برای کشور است. این استان ۱۰ درصد منابع آبی منطقه را در اختیاردارد.  سرزمین‌های حاصلخیز کشاورزی و تنوع اقلیمی بالایی دارد. در این استان می توان گیاهان دارویی تولید و ارزآوری بالایی ایجاد کرد. 
 
او افزود: ذخایر نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد، آنرا به دومین استان نفت و گاز کشور تبدیل کرده که ثروت عظیمی برای کشور دارد. سوال این است که چرا با وجود این همه ذخائر و منابع در این استان چرا با وجود این همه سرمایه انسانی کارآمد در این استان ما امروز در استان مردان و زنان سلحشور و غیور این میزان بیکار داشته باشیم؟
 
او افزود: سهم استان گهگیلویه و بویر احمد در اقتصاد ملی چقدر است و از آن طرف نیروی کار در این استان با وجود نیروهای تحصیل‎کرده، کارآمد، زنان و مردان فرهیخته چقدر است؟ چرا میزان بیکاری در این استان همه دلسوزان را دغدغه‎مند کرده است؟ چرا از این همه منابع و ذخائر خدادادی استفاده نمی‎شود؟ در جهت کشاورزی و در جهت ایجاد صنایع تبدیلی چرا ایجاد اشتغال نمی‎کنیم؟ چرا در این استان گام برداشته نشده است؟ جنگل پر از درخت‎های سبز بلوط داریم. اقتصاد جنگل باید فعال شود. اقتصاد جنگل، اقتصاد دریا، اقتصاد آی تی باید فعال شود.
 
او گفت: ما زبان آنهایی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند. زبان کسانی از کارگران عزیز، کشاورزان پرتلاش و مردمانی سخت کوش هستیم که متاسفانه سخنشان شنیده نمی‎شود.
 
او افزود: امروز آیا حق این مردم است که علی‎رغم همه این ثروت‎های خدادادی تعداد خانواده‎های تحت پوشش سازمان‎های حمایتی افزایش نشان دهد؟ حق است با این همه منابع، درصد بیکاری در این استان پدران و مادران را نگران کند؟ این حق است؟ حق است که کارگاه‎ها و کارخانجات طبق گفته خود دولتمردان تعطیل شود؟ من آمارم به استناد گفته‎های خودشان است.
 
او گفت: دولت برنامه توسعه را ابلاغ نکرد. رئیس مجلس ابلاغ کرد. معلوم می‎شود شما قبول ندارید. این برنامه دولت را مکلف می‎کند که شغل ایجاد می‎کند. شما می‎گویید نمی‎شود. ما می‎گوییم اگر قرار نیست قانون را ایجاد کنید و به صورت میلیونی شغل ایجاد کنید چرا خودتان را در معرض رأی مردم قرار دادید؟
 
او افزود: کشورهایی که امروز همسایه ما هستند، امکاناتشان هم در حد ما نیست، چگوننه مشکلاتشان را حل می‎کنند؟ ما امروز امکان مسکن‎سازی را در کشور داشتیم. خانم‎ها طلایشان را فروختند. فرش زیر پایشان را فروختند. گفتند می‎دهیم مسکن مهر. اما در دولت شما هر سال 6 درصد پیشرفت کرد. این انصاف است که هر روز چشمشان منتظر باشد تا کی تحویل می‎شود؟
 
او گفت: صنعت مسکن‎سازی یکی از صنایع پیشران اقتصاد است. تمام واگن‎های اقتصاد را دنبال خودش می‎کشاند. یک شغل خودش ایجاد می‎کند و یک سری شغل‎های غیرمستقیم. مصالح فروش و... فعال می‎شوند.
 
او افزود: چرا کارگاه‎ها تعطیل می‎شود. ما می‎پرسیم آقایان مدیران کارگاه‎ها چرا کارگاه‎هایتان تعطیل می‎شود؟ واقعا مشکل ما کمبود نقدینگی است؟ در این دولت نقدینگی سه برابر شده. وزیر صنایع می‎گوید اگر 100 هزار میلبیارد تومان به من بدهید صنایع را فعال می‎کنم. چرا به او داده نشد تا این همه کارگر بیکار شوند و کارخانه‎ها تعطیل شود؟ چرا این کار را کردید؟ حرف ما این است.
 
او ادامه داد: ما اعلام کردیم این خانواده فقیری که در سفره‎اش نان ندارد، آیا دولت در مقابل او مسئولیت دارد یا ندارد؟ دولت وظیفه ندارد حداقل دهک‎های پایین را یارانه‎شان را بیشتر کند؟ ما یارانه اینها را سه برابر می‎کنیم. آقایان گفتند از کجا می‎خواهید پولش را بیاورید. گفتیم حامل‎های انرژی را که گران کردید، بنزین، نفت و گاز و... چه شد؟ مگر قانون هدفمندی این نیست که پول را به خود مردم برگردانید؟ این یارانه‎ای که مال مردم است کجا رفت؟ در این چند روزه انتخابات چه اتفاقی افتاد؟ گفتند مستمری سازمان‎های حمایتی را سه برابر کنیم. مگر نگفته بودید نمی‎شود؟
 
او گفت: تعدادی را یارانه‎شان را قطع کردید. همین چند روزه انتخابات پیامک زدید که بهتان می‎دهیم. از کجا می‎خواهید تأمین کنید؟ شما عقل مردم را به حساب نمی‎آورید. شب انتخابات می‎آیید به دهدارها می‎گویید نفری ده میلیون به شما می‎دهیم. شما که می‎گفتید پول در کشور نیست. پس چرا این کار را می‎کنید؟
 
او افزود: من دارم با یک جمع تحصیل‎کرده و دارای عقل و فهم صحبت می‎کنم. شما نگویید اینها را با اتوبوس جمع کردید. اینها مردم عاقلی هستند. به عقل مردم توهین نکنید.(مردم: رئیسی رئیسی حمایتت می‎کنیم)
 
او ادامه داد: برنامه ما امروز روی سایت است. کشور ما کمبود نقدینگی، کمبود آب، کمبود زمین، کمبود نیروی انسانی کارآمد ندارد. کشور ما کمبود مدیریت اجرایی و اقتصادی دارد.(خروش طوفانی مردم: شعار هر ایرانی، خداحافظ روحانی)
 
او گفت: اشکال کار کجاست؟ چرا این روزها این قدر بیکار و این قدر کارخانجات تعطیل شده داریم؟ از کجا شروع شد؟ در سخنانشان و در عمل تصورشان این بوده و هست که گره کار این ملت و اقتصاد ما باز شدنش در دست بیگانگان است.(مردم: ابراهیم بت شکن، بت سفاد رو بشکن)
 
او افزود: مگر بیگانه تا کنون گره کدامین ملت و مردم عالم را باز کرده که دومینش ما باشیم؟
 
رئیسی گفت: امروز رفتید برجام را امضا کردید. امروز مردم ما اشکالات این سند را می‎دانند. پیش‎پرداخت دادید. شما همه تعهدات را یک‎طرفه انجام دادید. سازمان انرژی اتمی اعلام کرد ایران به همه تعهداتش عمل کرده. اکنون این یک چکی است که دست ماست و نقد نشده. شما باید طرف مقابل را وادار کنید به تعهداتش عمل کند. این دولت نمی‎تواند چک نقد نشده برجام را نقد کند.
 
او ادامه داد: شما در دل مردم هراس ایجاد می‎کنید. مردم می‎گویند بیکاری. شما می‎گویید می‎خواهند دیوار بکشند. بله! ما دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.
 
رئیسی گفت: فرهنگی ما می‎خواهد بیاید وام بگیرد، دخترش را عروس کند و پسرش را داماد کند. این درست است که چند نفر بیایند صندوق او را چپاول کنند؟ نتواند وام بگیرد؟(مردم: روحانی حیا کن؛ مملکتو رها کن)
 
رئیسی افزود: امروز 18 میلیارد دلار قاچاق کالاست. آیا راه جلوگیری وجود دارد یا ندارد؟ شما می‎گویید نمی‎شود. ما می‎گوییم کاملا اجرایی است. ده میلیارد دلار قاچاق را می‎توان کاهش داد. هر میلیارد دلار 100 هزار شغل ایجاد می‎کند. ما می‎توانیم این یک میلیون شغل را با مدیریت قاچاق ایجاد کنیم.
 
او گفت: ما می‎گویید فساد و اختلاس شده؟ دزد دزد گفتن که به مردم اطمینان نمی‎دهد. بیایید به مردم بگویید ما یک ساختار فسادزا را اصلاح کردیم. یا بگویید چند نفر مفسد را شناسایی کردیم و تحویل دادگاه دادیم.
 
او افزود: در کشور ما نباید اجازه داد فساد مطلقا رخنه کند. اولین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد، شخص رئیس دولت باید باشد. رئیس دولت، وزرا، مدیران و استانداران باید روحیه ضدفساد داشته باشند. اگر روحیه ضدفساد داشته باشند، فساد در هیچ کجای کشور رخنه نخواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار