جام بسكتبال در تهران ماند/ مهرام؛ قهرمان بي رقيب

تالناک تهران - تقابل ستاره ها نقطه عطف مسابقه بود كه از هم ثانيه نخست آغاز شد و ستاره هاي دو تيم مي كوشيدند تا در زمين برتري را از ان خود كنند. اوج اين تقابل را بايد در دوئل ریچارد و حدادی دو سنتر بلندقامت ديد كه صحنه‌های جالب توجهی ایجاد کرد اما در نهايت اين مهرام بود كه با ستاره هاي بزرگش توانست به جام چنگ بزند.
کد خبر: ۴۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 02 June 2015
جام قهرماني بسكتبال دوباره به تهران بازگشت. بعد از قهرماني فصل گذشته پتروشيمي اين بار دو تيم تهراني به فينال رسيدند تا مشخص شود كه جام قهرماني در تهران خواهد ماند. مهرام تيمي كه در سال هاي اخير يكي از فيناليست هاي ثابت ليگ بسكتبال بوده و البته چند ماه پيش با قهرماني در جام ملي بسكتبال نشان داد براي قهرماني دوباره و بازپس گيري جام قهرماني اسبش را زين كرده. تيمي كه با ستاره هاي ريز و درشتش فقط سوداي قهرماني در سر داشت.

 آنها بايد در فينال برابر دانشگاه آزادي را ملاقات مي كردند كه در سال هاي اخير يك مدعي خاموش بوده و امسال در يك جهش بزرگ پتروشيمي مدعي سنتي بسكتبال را كنار زدند و به فينال رسيدند تا يك فينال خانوادگي و به يك دربي كوچك را شاهد باشيم.

فينالي كه البته با دو برد پي در پي دانشگاه آزاد غيرمنتظره آغاز شد تا دانشگاه در آستانه قهرماني قرار بگيرد اما مهرام ناگهان به بازي بازگشت و با سه برد پي در پي فينال را به اوج رساند. 

بازي هفتم در سالن حكيميه اوج هيجان بود. هيجاني كه قهرمان بسكتبال را در بازي هفتم مشخص مي كرد. در ماراتن فينال اتفاقات عجيبي رخ داد. اين دانشگاه آزاد بود كه خوب شروع كرد و با دو برد پي در پي تنها يك گام با جام فاصله داشت اما مهرام ناگهان در سه بازي پاياني كار را در دست گرفت تا با هت تريك برد جام را از چنگ دانشگاه خارج كند. 

پايان رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال جذاب و نفسگيرتر از آني بود كه پيش بيني مي شد. در نبرد نفسگير و پر تب و تاب مهرام و دانشگاه آزاد دو تيم پا به پاي هم پيش آمدند و در دقايقي از بازي هركدام از ديگري پيشي گرفتند، به وقت اضافه رفتند تا در نهايت در ماراتن فينال مهرام بواسطه ستاره هاي ريز و درشتش، فاتح فينال شد و اين قهرماني را در زمين دانشگاه آزاد جشن گرفت. آخرین فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال بین دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه در وقت اضافه با نتیجه 95 بر 92 به برتری رسید و قهرمان شد.

تقابل ستاره ها نقطه عطف مسابقه بود كه از هم ثانيه نخست آغاز شد و ستاره هاي دو تيم مي كوشيدند تا در زمين برتري را از ان خود كنند. اوج اين تقابل را بايد در دوئل ریچارد و حدادی دو سنتر بلندقامت ديد كه صحنه‌های جالب توجهی ایجاد کرد اما در نهايت اين مهرام بود كه با ستاره هاي بزرگش توانست به جام چنگ بزند.

بازي دو تیم در پایان 60 دقیقه قانونی کار خود را با نتیجه 77 بر 77 تمام کردند تا این فینال جذاب و نفس‌گیر به وقت اضافه کشیده شود. دانشگاه آزاد در کوارترهای اول و چهارم با نتایج 25 بر 19 و 27 بر 8 به پیروزی رسید و مهرام در کوارترهای دوم و سوم با نتایج 23 بر 14 و 27 بر 11 پیروز میدان بود تا دو تيم در تعداد كوارترهاي برده نيز با هم برابر شوند و همه چيز به وقت اضافه كشيده شود. در وقت اضافه مهرام با آرامش بازي را اداره كرد و در نهايت توانست با نتیجه 95 بر 92 بر حريف چيره شده و هفتمين جام قهرماني خود را در ليگ بسكتبال بالاي سر ببرد.

مصطفي هاشمي سرمربی مهرام در پايان اين قهرماني گفت: من بارها گفته‌ام که خدا من را با شانس به دنیا آورده‌ و تمام نتایجم شانسی است. من مربیگری بلد نیستم. نباید دلایل دیگری برای موفقیت تیم من بیان کرد با این حال به تیمم و بازیکنانم و مجموعه مهرام تبریک می‌گویم.

در مقابل مهران شاهين طبع سرمربي دانشگاه آزاد گفت: عملکرد بازیکنانم خوب بود و من از بازی آن‌ها راضی هستم. خوب بازی کردیم، اما مهرام خوب دفاع کرد و پیروز شد. شكست در وقت اضافه را بدشانسی نمی‌دانم تنها می‌گویم که خدا نخواست که قهرمان لیگ شویم. من از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار