کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۴ شاکی در استان خراسان جنوبی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: کلاهبردار حرفه ای که با جعل هویت و عنوان از شهروندان چهار استان کلاهبرداری می‌کرد در اقدام هوشمندانه پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 03 June 2017
به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار مجید شجاع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دریافت اخبار واصله از سوی منابع و گزارشات مردمی مبنی براینکه فردی با اجاره یک واحد مسکونی در شهرستان بیرجند به بهانه استخدام و کار یابی از شهروندان وجه نقد در یافت می کند بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی بیان داشت : با توجه به احتمال کلاهبرداری ،موضوع به طور ویژه و نامحسوس توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری شد و در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد مورد نظر غیر بومی استان است و خود را مهندس "غ" معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: هویت واقعی متهم از طریق استعلام از سامانه های نیروی انتظامی مشخص شد و فرد مورد نظر که ساکن  یکی از استانهای همجوار بود تحت تعقیب استان های خراسان رضوی ، شمالی، جنوبی و شهرستان طبس به جرم کلاهبرداری با شیوه و شگرد فوق  است و در شهرستان یزد نیز دارای دو فقره پرونده قضایی است.

 شجاع گفت: با هماهنگی مقام قضایی حکم دستگیری و ورود به مخفیگاه متهم گرفته شد و متهم با تعقیب و مراقبت سه ساعته در عملیاتی غافیگیرانه دستگیر و به جهت جلوگیری از امحاء مدارک و مستندات و با رعایت موازین قانونی و شرعی مخفیگاه وی بازرسی شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی از مدارک جعلی از قبیل مهر شرکت، فرم، پاکت آرم دار و غیره کشف شد و در بررسی سوابق متهم دستگیر شده پنج فقره محکومیت مالی از قبیل صدور چک بلامحل و تحصیل مال نامشروع احراز و 14 شاکی در رابطه با اعمال مجرمانه این متهم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: شاکیان پرونده اظهار داشتند که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مهندس "غ" و با رفتار و گفتار اطمینان بخش و متقلیانه مبالغی را بابت یافتن کار و استخدام از آن ها گرفته است و با اغفال خانمی به هویت معلوم قول ازدواج دائم را به وی داده بود و جهت محرمیت سند ازدواج محلی تنظیم و از ثبت ازدواج به بهانه های مختلف خودداری کرده بود .

شجاع بیان کرد: در تحقیقاتی که از متهم شد در ابتدا منکر هرگونه  فعالیت غیر قانونی شد ولی هنگام مواجهه حضوری با شاکیان به ناچار اعتراف کرد و گفت مدرکم سیکل است و به خاطر عشق و علاقه ای که به مهندسی داشتم خودم را به شاکیان مهندس معرفی کردم و از آن ها پول می گرفتم و هیچ شرکتی ندارم .

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: پرونده متهم به مقام قضایی و مراجع تعقیب کننده وی ارسال شده است و تحقیقات در خصوص سایر جرایم احتمالی این کلاهبردار حرفه ای ادامه دارد .
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار