بیش از 60 درصد طلاق ها در زابل توافقی است

رئیس دادگستری زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 671 پرونده در سال گذشته منجر به طلاق شده که افزون بر 60 درصد آنها توافقی بوده است.
کد خبر: ۴۴۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 23 June 2017
ابوالفضل نجفی در نشست با خبرنگاران زابل افزود: این در حالیست که در سال 94، 564 پرونده منجر به طلاق شده و نشان می دهد که آمار طلاق در سال 95 افزون بر 20 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به علل اصلی طلاق در زابل گفت: مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، رواج شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و شبکه های مجازی از علل طلاق در زابل است.
رئیس دادگستری زابل تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و اعتیاد و فقر نیز زمینه ساز بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.
وی افزود: افراد معتاد برای تامین مواد مخدر ابتدا دست به فروش اموال شخصی خود می زنند و پس از آن سرقت های خرد و بزرگ را در سطح شهر انجام می دهند.
نجفی ورود جدی دستگاههای دست اندرکار برای پیشگیری و حل این معضل را خواستار شد و گفت: راهها و مشکلاتی که زمینه ساز بروز جرم در جامعه می شود باید با همکاری دستگاههای مختلف و مردم از بین برود.
وی بیان کرد: رسانه ها تاثیر مهمی در سطح جامعه دارند و در واقع رسالت آنها ایجاب می کند که به مسائل و مشکلات جامعه ورود جدی تری داشته باشند.
رئیس دادگستری زابل با بیان اینکه در سال 94 افزون بر 28 هزار پرونده در حوزه قضایی دادسرا و دادگاه شهرستان زابل وارد شده است اظهار داشت: در سال 95 افزون بر 31 هزار پرونده به دادسرا و دادگاه شهرستان زابل وارد شده که حدود 2 هزار پرونده نسبت به سال 94 افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: ورود این حجم پرونده به دستگاه قضایی هزینه های اقتصادی و اجتماعی زیادی را تحمیل می کند.
نجفی گفت: تا زمانی که زیرساخت های لازم فراهم نشود ما شاهد افزایش حجم پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود.ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار