معاون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

توزیع۵۴۰ تن مرغ در آستانه ماه رمضان در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح ضیافت ۵۴۰ تن مرغ در آستانه ماه رمضان در استان اردبیل توزیع می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 08 June 2015

به گزارش تسنیم، اصغر پرتوی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: با هدف محرومیت‌زدایی از روستاها و ارتقای سطح معیشتی و رفاه روستاییان در سال 58 با صدور فرمان تاریخی امام راحل نهاد جهاد کشاورزی تشکیل و اقدام به کارهای محرومیت‌زدایی در سطح کشور کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در این حوزه بیان کرد:‌ با انجام این اقدامات در حال حاضر بیش از 80 درصد روستاها برخوردار از راه ارتباطی مناسب و مطلوب و  92 درصد نیز برخوردار از نعمت برق بوده و اقدامات محرومیت‌زدایی همچنان در سطح کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به شعار هفته جهاد کشاورزی امسال مبنی بر «کشاورزی پایدار، همدلی و همزبانی» گفت:‌ غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه و استاندار اردبیل از جمله برنامه‌هایی بوده که برای این هفته در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم تا عملکرد جهاد کشاورزی استان در این هفته شفاف‌سازی شود تا مردم در جریان اقدامات انجام شده در این حوزه قرار بگیرند.

پرتوی با بیان اینکه در سطح کشور سالانه 120 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، تصریح کرد: ‌از این میزان که با روحیه جهادی کشاورزان و زارعان تولید می‌شود، 3 میلیون و 800 هزار تن محصولات مختلف زراعی و کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که نقش و تاثیر بسزایی در خودکفایی و تحقق سیاست‌های کلان کشوری دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح ضیافت همزمان با آغاز ما مبارک رمضان خبر داد و افزود:‌ در قالب این طرح 830 تن برنج، 540 تن مرغ، 340 تن شکر، 51 تن گوشت قرمز و برخی کالاهای مورد نیاز مردم استان اردبیل توزیع می‌شود و این کالاها به وفور در بازار عرضه می‌شود تا شاهد برخی مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه در سطح استان نباشیم.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ضیافت در سطح استان اظهار کرد: تثبیت قیمت‌ها و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از طریق افزایش مراکز عرضه مستقیم در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری فروش فوق‌العاده، تامین و توزیع کالاهای اساسی و طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه از اهداف اجرای این طرح است.

پرتوی از اختصاص اعتبار استانی برای توسعه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد و گفت:‌ این اعتبارات به صورت تسهیلات به متقاضیان و کشاورزان در سطح استان ارائه می‌شود تا بتوانند در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از باغبانی، زراعت، دام، طیور، شیلات و آبزیان با استفاده از این تسهیلات ماشین‌آلات مورد نظر را خریداری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار