سازمانهاي مردم نهاد به كمك دولت آمده اند

دبيركل يونسكو در ايران گفت: يونسكو به سازمان هاي مردم نهاد بها مي دهد تا در كنار دولت ها در ارائه خدمات عمومي بويژه آموزش فعاليت كنند.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 03 July 2017
به گزارش تابناک : نصيري قيداري در همايش ملي تعالي خدمات عمومي اظهار كرد: امروز فرايند جهاني شدن از يك طرف و وجود نا امني هاي جهاني از طرف ديگر دولت ها را به سمت خدمت گذاري بيشتر سوق مي دهند و مردم هم از دولت ها انتظار بيش تري دارند.

وي ادامه داد: در اين ميان سازمانها هم نقش موثري بر عهده دارند. اين امر آنقدر مهم است كه سازمان ملل و سازمان جهاني يونسكو به همين دليل توجه ويژه اي به اين حوزه كرده اند. سازمان جهاني يونسكو در اين راستا آموزش رايگان را اصل مي داند.

اين نماينده سابق مجلس گفت: در شانگهاي چين از اعضا به صورت مستقيم نظر سنجي شد كه از ١٧ هدف يونسكو براي پانزده سال آينده كدام هدف اولويت دارد ،همه آموزش رايگان را به عنوان اصل اول تا ١٥ سال آينده انتخاب كردند؛ چرا كه پايه ١٦ هدف ديگر است.

وي خاطر نشان كرد: امر آموزش ، خواندن و نوشتن كارهايي‌ست كه فقط از انسان ها بر مي آيد و در مكتب پيامبر ما هم به آن اشاره جدي شده است. ما به شدت به تخصص در حوزه خدمات عمومي نياز داريم. امروز سازمان ملل متحد جايزه خدمات عمومي را به آن دست از تلاشگراني مي دهد كه بتواند در اين راستا حركت موثري داشته باشند.

قيداري ادامه داد: موضوعات ارائه خدمات بهينه و مناسب براي ارتقا مشاركت هاي اجتماعي ، آموزش و فرهنگ سازي رابطه مستقيمي با يكديگر دارند. به طور مثال طبق آمار ارائه شده از سوي شهرداري تهران تنها ٤/. زباله تفكيك مي شود. ريشه اين مشكل در نوع آموزش است.

وي افزود: آموزش فقط در چارچوب كلاس ها امكان پذير نيست، بلكه نيازمند يك شبكه جهاني است. بخش زيادي از خدمات توسط دولت انجام مي شود ولي با تعاريف جديد دولت ديگر به تنهايي از پس ارائه خدمات عمومي بر نمي آيد.

در پايان دبيركل يونسكو در ايران خاطر نشان كرد كه اين سازمان طي سالهاي اخير به سازمان هاي مردم نهاد براي ارائه خدمات بويژه آموزش بها مي دهد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار