تعیین تکلیف مجازات آسیب اطفال/والدین به حبس یاشلاق محکوم می‌شوند

کد خبر: ۴۶۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 18 July 2017
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان بررسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، مجازات آسیب این افراد در اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی معین شد.

به گزارش ایرنا، حسن نوروزی در تشریح جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان ادامه بررسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان ماده 9 این لایحه بررسی و تصویب شد، بر اساس این ماده «هرگاه بر اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری نتایج ذیل رخ دهد در صورتی که مشمول مجازات حد یا قصاص نباشد، مرتکب حسب مورد علاوه بر پرداخت دیه و جبران خسارت به شرح زیر مجازات می‌شود».

نماینده مردم بهارستان و رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که بی‌توجهی و سهل‌انگاری سبب فوت شود، مرتکب محکوم به حبس درجه 6 یا شلاق درجه 6 یا جزای نقدی درجه پنج می‌شود، همچنین در صورتی که مرتکب سبب فقدان یکی از حواس یا منافع، قطع، نقص و از کارافتادگی عضو یا بروز بیماری صعب العلاج یا دایمی جسمی و روانی یا ایراد جراحت از نوع جائفه یا بالاتر شود محکوم به حبس درجه هفت یا شلاق درجه هفت یا جزای نقدی درجه 6 می‌شود.

نوروزی بیان کرد: در صورتی مرتکب موجب نقصان یکی از حواس یا منافع، شکستگی استخوان یا دیگر اعضا یا بروز بیمار روانی شود به حبس درجه 8 یا شلاق درجه 8 یا جرای نقدی درجه 7 محکوم می‌شود، اگر مرتکب موجب جراحت سر و صورت یا گردن در صورت عدم شهود هر یک از بندهای ب و ج به جزای نقدی درجه 6 یا شلاق درجه 8 محکوم می‌شود».

به گزارش خانه ‌ملت، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در توضیح تبصره مصوب ماده 9 لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: هرگاه بی‌توجهی و سهل‌انگاری والدین و اولیا منجر به موضوع این ماده شود، مرتکب حسب مورد از حداقل مجازات مندرج در بندهای فوق برخوردار می‌شود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار