عليرضا پاكفطرت يكشنبه اول مرداد در حاشيه بازديد خبرنگاران از فاز دوم خط يك قطار شهري شيراز، گفت: البته اين پروژه بايد در همين دولت و در زمان وزير كشور دولت يازدهم به بهرهبرداري برسد.
او با بيان اينكه كار شهرداري در احداث خط و ايستگاهها به اتمام رسيده است، گفت: موضوع تامين واگن از اختيارات شهرداري نيست و وظيفه دولت است؛ اگرچه شهرداري شيراز عليرغم تمام مشكلات تلاش كرد و به تازگی موفق به خريد 4 رم يعني 20 واگن قطار شد كه به زودي وارد سرويس ميشود.
علیرضا پاكفطرت گفت: اگر بخواهيم قطار شهري همچنان در هر 15 دقيقه يك تردد را داشته باشد، نيازمند افزايش تعداد واگن هستيم و اين نيز از وظايف دولت محسوب ميشود.
او با قدرداني از مديرعامل قطار شهري شيراز، گفت: از خرداد 91 و با حضور مهندس حاجزماني سرعت ساخت تاسيسات قطار شهري به 2 برابر افزايش يافت و در ايستگاههايي نظير زند، وكيل و وليعصر كه هنوز کار شروع نشده بود طي مدت 1.5 تا 2.5 سال ساخته شد.
شهردار شيراز گفت: در فاز دوم خط يك به طول 10.5 كيلومتر 4 ايستگاه وليعصر، فضيلت، شهيد دوران و شهيد دستغيب همزمان به بهرهبرداري خواهد رسيد و مابقي ايستگاهها نيز غير از ايستگاه وكيل، بهتدريج و تا پايان امسال آماده مسافرگيري است.
علیرضا پاكفطرت تاكيد كرد كه ايستگاههاي قطار شهري شيراز از زيباترين ايستگاههاي مترو كشور و حتي جهان محسوب ميشود و اين نشان از توجه شهرداري و سازمان قطار شهري به آسايش و آرامش شهروندان است.
گفتنی است، صبح یکشنبه جمعي از خبرنگاران از پروژه آماده بهرهبرداري فاز دوم خط يك قطار شهري شيراز به طول 10.5 كيلومتر و ايستگاههاي آماده بهرهبرداري، بازديد كردند؛ براساس قولهاي داده شده قرار بود خط دوم قطار شهري شيراز 31 تيرماه افتتاح شود.