شیراز میزبان نشست عکاسی مستند اجتماعی

كارگاه آموزشی با عنوان«عكاسی مستند اجتماعی» با گرايش به آرت و فهم زيبايی شناسی به مدت دو روز با حضور جمشيد بايرامی هنرمند حوزه عكاسی كشور در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 28 July 2017
در این مراسم كه جمعه شب با حضور اساتید بخش های هنر و معماری و دانشجویان و علاقه مندان به هنر عكاسی تشكیل شد، جمشید بایرامی با بیان اینكه اگر نور نباشد رنگ و زیبایی نیز وجود ندارد، گفت: ایران اولین كشوری بوده كه دوربین وارد آن شده و این واقعه افتخار بسیار بزرگی برای ایران است.

وی اظهار داشت: عكاسی بعد از انقلاب جریان بسیار خوبی را طی كرده و ما شاهد عكس های بسیار زیبا و هنری در این مسیر هستیم.

بایرامی افزود: در حال حاضر سه بانك عكس بزرگ جهان در ایران،انگلستان و روسیه وجود دارد.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ویژگی های یك عكس خوب اظهار داشت: یك عكس خوب باید از لحاظ اصول مهندسی از قبیل رنگ، فرم و نور قابل قبول بوده و نیز محتوای خوب داشته و همانند یك فیلم باید حرفی را برای گفتن داشته باشد اما در عكس همه چیز یك بار بیشتر نمایش داده نمی شود و عكاس باید تمام عناصر را مانند نور و تركیب بندی و غیره را درجایگاه خودش حفظ كند و یك جا به آن اشاره کند.

وی افزود: نگاه عكاس نگاهیست معرفتی و هنرمند به دلیل همین جایگاه مهم است كه باید به روز باشد.

بایرامی سرعت، دقت، شناخت، شعور و نگاه رابرای گرفتن یك عكس خوب ضروری دانست و گفت دنیای امروز دنیای عكس است و دنیا با عكس آگاه میشود بنابراین عكاسان باید برای گرفتن یك عكس خوب صرفا احساسی برخورد نكنند.

در ادامه برنامه مهدی نادری فیلمساز مطرح كشور درباره جذابیت بصری در هنر و فاصله بین شی و ذهن بشر از طریق دیدار و رویا صحبت كرد.

وی اظهار داشت: هنر آموختنی است و استعداد چیزیست كه هنرمند باید داشته باشد اما كشف آن در دست خود هنرمند است و هر كدام راز به خصوص خود را دارد .

این فیلمساز تصریح كرد: تنها ابزار و دستاورد بشر زاویه دید هنری است و باید آن را شناخت.

وی بیان كرد: هنرمند می تواند با كشاندن واقعیت بیرونی به دنیای ذهنی خودش لحظه ای ناب را خلق كند لحظه ای كه در آن لحظه خودش را پیدا و كشف كند و به خلق اثر هنری بپردازد. هنر هر روز به انسان قالب و شكلی جدید می دهد.

نادری تصریح كرد: هنرمند باید در لحظه زندگی كند و هیچ گاه منتظر شرایط ایده آل نباشد هنرمند باید تجربه كند تا بتواند اثر هنری قابل قبولی را بیافریند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار