آمادگی چهارمحال و بختیاری برای تامین گوشت سفید حجاج

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر اداره شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آمادگی این استان برای تامین فرآوری بسته بندی ماهی سردابی (قزل آلا) مورد نیاز حجاج ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 01 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری اظهار کرد: استاندارد هر قطعه ماهی صادراتی و جهانی را بالای 1.5 کیلوگرم وزن اعلام کرد و افزود: تولید کنندگان ماهی سردابی این استان با ارتقای کیفیت و کمیت تولید این ماده پروتئینی پرمصرف به استاندارد و مشتری پسند جهانی دست یافته اند.
وی از فعال بودن 4 کارگاه فرآوری، بسته بندی و نگهداری با دمای انجماد ماهی سردابی با تکنولوژی روز و مدرن دنیا خبر داد و گفت: این تعداد کارخانه سالانه ظرفیت بسته بندی و نگهداری 8 هزار تن ماهی را دارد.
منصوری از تولید بیش از 40 درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار 24 تن خوراک آبزیان به ترکیه صادر شد و انعقاد قرارداد و مقدمات صدور 48 تن دیگر نیز در نیمه نخست امسال فراهم شده است.
وی توضیح داد: هم اینک 429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر بچه ماهی سردابی در چهار محال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید 23 هزار تن ماهی سردابی، مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار