استاندار تهران:

دین وجه تمایز ناجا با پلیس دیگر کشورها

استاندار تهران گفت: وجه اعتقادی و مذهبی در نیروی انتظامی مسئولیت این نیرو را نسبت به پلیس دیگر کشورها کاملا متمایز می‌کند، چراکه هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه دارد و این دو با هم ممزوج شده است.
کد خبر: ۴۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 16 June 2015
سید حسین هاشمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید ویژه غرب استان تهران که با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه پلیس در هر جامعه‌ای بسیار مشخص و شاخص است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد آرامش در جامعه بیان کرد: حضور پلیس در کنار مردم باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود که این امر یکی از ویژگی‌های شاخص نیروی انتظامی به حساب می‌آید.

استاندار تهران با اشاره به وجه تمایز پلیس ایران با سایر کشورها تصریح کرد: چیزی که پلیس ما را با پلیس دنیا متمایز می‌کند، نگاه معنوی و اعتقادی این نیرو به این جایگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا اعضای پلیس به عنوان بخشی از خدمتگزاران جامعه، تمام تلاششان بر این است که امنیت را به جامعه برگردانند و مردم در کنار آنها احساس آرامش کنند و نقش کاملا مشخصی دارند.

هاشمی به وجه اعتقادی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: وجه اعتقادی و مذهبی در نیروی انتظامی مسئولیت این نیرو را نسبت به پلیس دیگر کشورها کاملا متمایز می‌کند، چراکه هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه دارد و این دو با هم ممزوج شده است.

وی اظهار کرد: در دنیای غرب که به پلیس خود نیز افتخار می‌کنند به آخرت اعتقادی ندارند که در دنیای دیگر محاسبه اعمال وجود دارد و باید پاسخگوی اعمال خود باشند، اما ما که نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت پیدا کرده‌ایم باید افتخار کنیم که در زمان انتظار ولی‌عصر (عج) به مسئولیت رسیده‌ایم.

استاندار تهران بیان کرد: وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی بسیار سنگین است، چراکه آنها چکش تعادل هستند و برای ما تفاوتی ندارد فردی که نیاز به کمک دارد متعلق به کدام جناح سیاسی و قومیت است.

وی با اشاره به اهمیت اهمیت تصریح کرد: امنیت مهمترین مقوله برای مسئولان است و آنها به دنبال هدایت و آرامش جامعه هستند و به دنبال آن هستیم که بی‌طرفانه به آنچه که نظام اسلامی برای ما ترسیم کرده است نزدیک شویم.

هاشمی با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از دستگاه‌های کشور که وظیفه‌ای سنگین دارد نیروی انتظامی است که با تمام کمبودهای موجود کار بزرگی را به پیش می‌برند.

وی به سطح بالای امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: امنیت موجود در کشور امنیتی بسیار سطح بالاست که حاصل تلاش اعضای پرتلاش نیروی انتظامی است.

استاندار تهران اظهار کرد: امنیتی که در استان تهران وجود دارد با استان‌های دیگر تمایزی آشکار دارد، چراکه تهران مرکز کشور و پیشانی نظام است و باید امنیت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در تمام کشورهای دنیا مرکز آن کشور نسبت به دیگر شهرها از جایگاه بالاتری برخوردار است و ما نیز در این امر مستثنی نیستیم.

هاشمی در پایان متذکر شد: به دلیل وجود پایتخت در استان تهران، مسئولیت مسئولان این استان نسبت به سایر استان‌ها  از جایگاه بسیار حساس‌تری برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار