هدف گذاری برای ایجاد ۱۶۰ هزار شغل در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از هدف گذاری برای ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید در این استان طی سالجاری با کمک بخش خصوصی ، تعاونی ها ، شرکت های دانش بنیان ، دانشگاهیان و غیره خبر داد .
کد خبر: ۴۹۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقامتی استان در قوچان گفت : سال گذشته صد هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی انجام شد که اگر سرمای پاییزه ، بی وقت نبود به بالای 150 هزار شغل می رسید .
وی افزود : یکی از مشخصات اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی سیستم های تولیدی در برابر همه تکانهای داخلی و خارجی است که باید پیش بینی و برنامه ریزی در این زمینه صورت بگیرد .
استاندار خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی را راه چاره نجات اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: این موضوع بایددر شهرستان قوچان به خوبی محقق شود .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ در خصوص حل مشکلات معیشتی مردم گفت : تولید و اشتغال از اولویتهای دولت دوازدهم نیز هست و شخص رئیس جمهور نیز هم بر این موضوع و ایجاد ظرفیت های اشتغال مناسب برای جوان تاکید دارد.  
رشیدیان یادآورشد : ابتدا باید توزیع منطقه ای برنامه ریزی تا شهرستانهای مختلف بدانند چه باید انجام دهند و در حوزه بخشی از جمله کشاورزی ، دامداری ، صنعت ، اصناف ، گردشگری ، خدمات دانش بنیان ، ICT ، IT نیز باید برنامه ریزی ها انجام شود.
وی با بیان اینکه در طی چند ماه اول سال جاری 8 هزار فرصت شغلی در شرکت های وابسته به  ITو ICT ایجاد شده است تاکید کرد : در قوچان نیز این ظرفیت در حوزه دانشگاهی وجود دارد که میتوان آن را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد : برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت های همه بخش ها و قوا ، دستگاهها ، سازمانها فرهنگ سازی توسط رسانه ، استفاده از پتانسیل سخترانان و ائمه جمعه در راستای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی داریم.
وی اضافه کرد : در حوزه توسعه اقتصادی و پویا کردن اقتصاد مقاومتی هرکس که کشور، ملت و عزت آن را دوست دارد به دور از هر گونه نگاه سلیقه ای باید متناسب با شان مردم به این حوزه کمک کند .
رشیدیان خراسان رضوی را با ظرفیت های مناسب و مزیت های فوق العاده در حوزه زمین ، معادن ، گردشگری ، صنعت ، پول ، نیروی انسانی و ... دانستن و تاکید کرد : تنها مشکل موجود در نحوه ارتباط و هماهنگی میان این مجموعه هاست .
وی با بیان اینکه توانمند سازی ، آموزش و ارتقا ظرفیت های علمی از ضرورتهاست افزود : نیروهای نیازمند کار آموزش های لازم برای انجام کار فنی و تولیدی را ندارند که باید در این زمینه تلاش شود
وی اظهار داشت : درقوچان باید به نیاز بازار داخلی و خارجی توجه شود تا تولیدات متناسب با بازار ساماندهی و جهت داده شود که سهم بیشتری از بازار و درآمد را به خود اختصاص دهند .    
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایجاد مجلس مشورتی بانوان که از ظرفیت 50 درصدی جامعه استفاده میکند گفت : بانوان پس از پیروزی انقلاب در حوزه های مختلف نظام ظرفیت ها و توانمندی های خود را بروز دادند .
وی افزود : ازاین مجلس مشورتی میتوان در موضوعات اشتغال و فعالیت های اقتصادی بانوان بهره برد که استفاده از این ظرفیت میتواند نرخ بیکاری بانوان را کاهش دهد.
رشیدیان سازمانهای مردمی در سطح استان را با ظرفیت خوب یاد کرد و اظهر داشت : مردم در این حوزه همراهی خوبی دارند که باید در حمایت از سرمایه گذاری برای حوزه اشتغال و تولید مشارکت با مردم داشت .
وی تاکید داشت : چشم اندازها مشخص و نحوه تعامل و ارتباط در حوزه های مختلف توسط معاونت ها به صورت دستور العمل درآمده و به فرماندار شهرستان ابلاغ میشود تا به اهداف تعیین شده برای 160 هزار فرصت شغلی در استان در مدت زمان مشخص برسند .
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید قدم های بلندی برداشته شود تا شهرستان قوچان به نرم استانی برسد گفت : در حال حاضر شرایط خوبی را در قوچان تجربه نمیکنیم و این شهر نسبت نرخ مشارکت و اشتغال در نرم پایینی قرار دارد که نیازمند توجه بیشتر است .
وی کاهش جمعیت شهرستان در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ را نقطه خطر خواند و افزود : باید تلاش شود از فرصت های ذاتی شهرستان به نحوی استفاده شود که مردم در سرزمین خودشان به فعالت و اشتغال بپردازد .
وی ادامه داد: در سال گذشته استان خراسان رضوی ۱۶ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرد که با مشارکت همه دستگاهها به ویژه بانکها جهشی در این حوزه رخ داد و باید در سال ۹۶ رشد بیشتری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه سفر به شهرستان قوچان از یک واحد تولید خوراک دام بازدید کرد.






منبع : وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار