با نظرات مخاطبان/ قابل توجه کارمندان شهرداری و دیگر ادارات

در دفاع از سرمایه گذاران پروژه های تجاری ، تفریحی و ساختمان سازی

آیا می دانید اداره دارایی اردبیل ار همان محلهای کسبی که در پروژه الماس شهر مشغول می باشد سالیانه چقدر مالیات بر درآمد دریافت می کند ؟ آیا شهرداری محترم اردبیل و تمامی دست اندرکاران نقل انتقال برای تغییر و انتقال سند در هر سال از این محل چقدر درآمد دارند ؟
کد خبر: ۴۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 17 June 2015

سایت تابناک اردبیل در نظر دارد برخی دیدگاه های خاص و مبسوط ارسال شده از طرف کاربران و مخاطبان گرامی را بصورت ویژه منتشر کند. در این بخش دیدگاه یکی از مخاطبان در مورد مباحث مطرح شده در مصاحبه اخیر مهندس خداپناهی را می خوانید. 

دوستان یزرگوار ، سایت محترم تابناک ، برادران شاغل در شهرداری اردبیل و سایر ادارات

اینجانب عقیده شخصی و برداشت خود را از سرمایه گذاری بخش خصوصی و نتیجه آن بر آینده اردبیل را خدمتتان اعلام می نمایم ، خواهشمندم اگر اشتباهی از بنده سر زده ، به بزرگواری خودتتان ببخشید . در مباحثات مربوط به مصاحبه آقای خداپناهی ، برخی دوستان پروژه الماس شهر را مثال زده اند با مشکلات عدیده همراهش و گفته اند کجای این کار سرمایه گذاری است. سئوال بنده این است که آیا خبر دارید در این پروژه الان چند نفر بصورت مستقیم مشغول بکارند ( کارمند و یا کارگرنی که بنام آنها بیمه رد می شود نه صاخب مغازه ) ؟

 آیا می دانید اداره دارایی اردبیل ار همان محلهای کسبی که در پروژه الماس شهر مشغول می باشد سالیانه چقدر مالیات بر درآمد دریافت می کند ؟ آیا شهرداری محترم اردبیل و تمامی دست اندرکاران نقل انتقال برای تغییر و انتقال سند در هر سال از این محل چقدر درآمد دارند ؟

 آیا شهرداری از این پروژه عوارض کسب نمی گیرد ؟ پس سرمایه گذاری توسط بخش خصوص تنها کارخانه یا کارگاه نیست ، بلکه می تواند مجتمع تجاری و یا خدماتی و حتی گارگاهها و سرکتهای خدماتی نیز باشد . فرموده جنابعالی پروژه شورا سنتر کارشناسی نشده ، پروژه هلال احمر هم کارشناسی نشده ، همگی درست ، ولی مسئولیت بررسی این پروژه ها به عهده چه ارگانی و نهادی بوده ؟

آیا عدم بررسی توسط ارگانهای دولتی جوابش این است که پروژههای دیگر چندین و چند ماه بلاءتکلیف باشند ؟ مگر بررسی یک طرح برای شهرداری اردبیل اینقدر سخت و زمان بر میتواند باشد ؟ تا آنجا که من بیاد دارم در هر اتاق ، واحد و ادارت شهرداری و شعب تشریف ییرید شاید سه نفر یا بیشتر نشسته اند و خوشبختانه همه گی دارای مدارک لیسانس و یا بالاتر ، پس واقعیت را قبول کنیم مشکل این نیست و نمی تواند باشد ، دنبال اصل موضوع بگردیم ؟

در انتها از ابراز نظر آقا یا خانم کارمند محترم شهرداری بسیار ممنون و متشکرم ، و صادقانه خدمتتان عرض مینمایم بنده نمیدانم که جنابعالی در چه سمتی و چه شغلی مشغول می باشید ولی برداشت بنده و شما از موضوعی بنام سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار متفاوت می باشد . 

همراهان ، هموطنان ، همشهریان بزرگوار در علم اقتصاد ، جدیداً روشی ایداع شده بنام تامین سرمایه و استفاده از سرمایه دیگران به نفع خود ، متاسفانه مدیران شهر اردبیل از این موضوع هیچ سر رشته ای و اطلاعی ندارند.

 بدانیم و آگاه باشیم من و جنابعالی خیلی راحت اگر بتوانیم یک نفر از استانهای همجوار را تشویق نموده و ایشان را مجبور نمائیم با سرمایه خیلی خیلی ناچیز در شهرمان فقط یک مغازه ده میلیون تومانی بخرد ، یعنی در کارمان بسیار موفق بودیم .

در نگاه اول شاید هیچ سودی برای شهر نداشته باشد و ایشان آمده اند پولی را خرج کرده و برای آینده خود یا خانواده اش سرمایه گذاری نموده است تا بعد از ده سال بدلیل ضعف اقتصاد کشورمان این مغازه را به قیمت ده برابر بفروشند . ولی در نگاههای بعدی از نقل و انتقال این مغازه از عوارض و نوساری حتی مالیات میتوانیم سود خوبی برای شهرمان بدست بیاوریم . در نگاه سوم اگر مدیران ارشد کمی درایت بخرج دهند می توانیم طرف را مجبور به افتتاح شغل و حتی مجبور به استفاده از یک فروشنده و ایجاد یک شغل ثابت نمائیم . پس عدم مدیریت و ضعف از ماست ، جای دیگری و شخص و نفرات دیگری را نگردیم .

دوستان خیلی ساده ، استفاده از سرمایه گذاری خصوص یعنی این ، شهرداری مشهد در سال 1390 اعلام کرد هر شخص سرمایه گذاری که در حاشیه شهر مشهد ساختمان بالای 11 طبقه کار نماید اعم از تجاری ، ادارای ، خدماتی ، توریستی و حتی مسکونی شهرداری حق پروانه ساخت را از آنها نخواهد گرفت ، نتیجه : همین ارگان در سال 1393 کلیه هزینه های خود را از محل این پروژهها با دریافت عوارض کسب ، نوساری و تغییر و نقل و انتقال تامین نموده و الان با یک سرمایه گذاری سه ساله درآمد ثابت برای گذران امور خود دست و پا کرد است .

شهرداری اردبیل روی چه مقدار درآمد ثابت دارد ؟ اصلآ اگر زمانی در این شهر ساخت و ساز برای دو سال اتفاق نیفتد چه بلائی سر درآمد و خدمات شهری خواهد افتاد ؟ یک ضرب المثل انگلیسی می گوید برای ایجاد درآمد ثابت حتمآ باید اول خرج نمائی .

در یکی از هتلهای کشور ترکیه به یک مسئله بسیار جالبی بر خورد نمودم که امیدوارم برای شما نیز بسیار مثمره ثمر واقع شود . ظرف مدت سه روز که در این هتل اقامت داشتم یک کارگر هر زمان که من از لابی هتل می گذشتم مشغول به تمیز کردن کف بود و اصلآ خسته نمی شد ، از این رو نظر بنده را بطرف خودش جلب کرد که این بنده حدا چقدر حقوق می گیرد که اینقدر در کار خودش مستعد و جدی است ، روز سوم از ایشان سوال کرده و دیدم حداقل حقوق را دریافت می نماید! احتمال دادم پس از مدیریت صحیح و سیستم کاری است که ایشان مجبور به این انجام این کار شده است صاحب هتل را جویا شدم و در کمال ناباوری فرمود خودش است .

هزار و یک سوال دیگر داشتم که همگی به هم ریخت علت جواب نادرستش را جویا شدم گفت : صاحب اسمی این هتل یک اوکرابن بوده ولی صاحبان اصلی آن کارگرانی هستند که در این هتل کار می کنند و گذران زندگی خود را از محل درآمد هتل تامین می نمایند ، اگر زمانی یک شخص باعث آزار و اذیت یک میهمان در هتل شود شاید صاحت اسمی هتل خبری از آن هم نداشته باشد و مشکلی هم پیش نیآید ولی در عمل درآمد هتل بواش یواش افت کرده و کارگران مشغول ( صاحبان اصلی ) در آن بیشتر از صاحت اسمی آن ضرر بکنند ، صاحت اسمی آنقدر دارا است که به نان شبش محتاج نباشد ، که اگر غیر این بود هتلی با 53 نفر کارگر نداشت ، صاحبان اصلی هستند که اگر دو ماه این هتل بخوابد برای تامین هزینه زندگی و دریافت حقوق دچار مشکل می گردند .

آقایان ، خانمها ، اساتید نه مردم مقصرند نه مسئولین ما فقر فرهنگی داریم ، قبلا خدمتتان عرض کردم آب از چشمه گل آلود است ما همگی دلمان می خواهد کاری برای شهرمان انجام دهیم ولی هیچکدام بلد نیستیم و بی دلیل دنبال مقصر می گردیم .

ادبا ، علماء و رئیسان شهر اردبیل ، ماهی را هر موقع از آب گیرید تازه است و امروز بهتز از دیروز ، بیائید مشکلات شخصی و فرهنگی را کنار گذاشته و دست در دست هم اردبیل پویا ، سالم ، سرزنده و آبادتر برای نسلهای آینده بسازیم. چرا باید کودکان ما چوب ندانم کاری پدران خود را بخورند ، اگر نسل آینده اردبیل از شما دلیل عقب افتادگی شهرمان را در مقایسه با مراکز استانهای گیلان و یا آذربایجانشرقی سوال نمایند ، چه خواهیم گفت ؟ من الله توفیق

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
ریشه عدم سرمایه گذاری در اردبیل جز فقر فرهنگی و بسته بودن دیدگاههای خود ومسئولین آن نمیباشدتاوقتی هرکسی در این شهر کارشناسی کند وبیکارترین افراد نیز دربزرگترین کارهای عمرانی اظهار نظر فنی کند وبه جز تهمت وافترا وراه انداختن کارناوال خوردن چقدر بردن راه انداختن آش همین وکاسه همین بیشرفت اردبیل چاره ای جز ارتقا فرهنگ سرمایه گذاری چه در مردم وچه مسئولین که ازفرزندان این قافله اند اتفاق نخواهد افتاد همه در این شهر دنبال دزد و دزد گیری با دید منفی واز کجا آورده است میباشداز کارمند شهرداری گرفته تا مسئولینش
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار