صرفه‌جویی 10 میلیارد ریالی در پارس جنوبی

رئیس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه اول پارس جنوبی از صرفه‌جویی 10 میلیارد ریالی در پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 23 June 2015
تابناک بوشهر: عباس حمیدی رئیس تعمیرات ابزاردقیق در عسلویه اظهار داشت: پالایشگاه اول پارس جنوبی نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و شاهد موفقیت بسیار خوبی در این مجموعه هستیم.

وی از اجرای کاملا موفق مرحله نخست عملیات بروز‌رسانی DCS(Delta V)، با تلاش شبانه‌روزی واحد ابزار دقیق پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه اول با اشاره به بومی شدن دانش این تکنولوژی گفت: در راستای خودکفایی و با تلاش متخصصان توانمند پالایشگاه اول، سیستم DCS واحدهای آب برق و بخار پالایشگاه اول، در تعمیرات اساسی سال94، از نسخه 5 به نسخه 11 بروز‌رسانی شد.

وی افزود: با توجه به از رده خارج بودن تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری، ناسازگار بودن آن با سیستم‌های جدید و نیز حساسیت و اهمیت بسیار بالای DCS (سیستم‌های کنترل توزیع شده) که یکی از سیستم‌های کنترلی مهم به منظور کنترل فرآیند و مدیریت پروسه‌ی صنعتی مورد نظر در صنعت به شمار می رود، به مدت یک سال مطالعات امکان‌سنجی صورت پذیرفت و اجرای عملیات این پروژه با تلاش شبانه‌روزی متخصصین واحد ابزار دقیق پالایشگاه اول، طی بازه شش ماهه به ثمر نشست.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به کاهش بازه زمانی تعمیرات اساسی و در نتیجه عدم امکان جبران هرگونه اشکال احتمالی در سیستم تمامی پیش‌بینی‌های لازم با دقت صد درصدی انجام شده و پس از تست سیستم به صورت Offline توانستیم در زمان محدود تعمیرات اساسی سال 94، در موعد پیش‌بینی شده، سیستم را با موفقیت کامل در سرویس قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه این نخستین بار است که بدون کمک شرکت‌های خارجی موفق به اجرای این پروژه شده‌ایم، تصریح کرد: بومی شدن دانش ارتقای سیستم DCS(Delta V) در پالایشگاه اول، امکان استفاده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری بروز، کاهش زمان و هزینه‌ تعمیرات، افزایش سرعت عملکرد و کارایی سیستم، افزایش قابلیت اطمینان، پایداری در تولید، تامین افزایش امنیت سیستم‌های کنترلی از نقطه نظر حمله‌های سایبری، از جمله مهم‌ترین مزایای این بروزرسانی است.

رئیس واحد تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه اول با اشاره به اینکه در آینده نزدیک با هدف گذاری کمیته‌ی خودکفایی مجتمع، دانش ساخت سخت‌افزاری این سیستم نیز در دسترس خواهد بود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ طراحی شده قابلیت‌های زیادی دارد و صرف نظر از هزینه‌های غیرمستقیم، به‌طور مستقیم حداقل به میزان 10 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به همراه خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار