آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد کاهش یافته است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: یک هزار و یکصد هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در هفت ماه نخست پارسال در آتش سوخت اما با تدابیر صورت گرفته امسال در مدت مشابه این رقم به یک و نیم هکتار کاهش یافت.
کد خبر: ۵۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 30 October 2017

تابناک فارس به نقل ازایرنا:حسن خسروانیان اقدام های پیشگیرانه اثربخشی خوبی در کاهش گستره آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد داشت. 
این مقام مسئول این موفقیت را رهاورد همکاری هموطنان، دوستداران طبیعت و محیط زیست به ویژه مردم طبیعت دوست و کارکنان منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در زمینه رعایت کردن اصول فنی واستفاده صحیح از جنگلها و مراتع دانست. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و جنگل ها گفت: نابودی و ویرانی جنگل باعث خسارت های جبران ناپذیری می شود، به طوری که این خسارت ها حتی در زندگی نسل های آینده اثر نامطلوبی می گذارد ؛ از این رو، تداوم مشارکت همگانی در سطح دستگاه ها و اقشار مختلف مردم برای ادامه روند کاهش آتش سوزی در منابع طبیعی این شهرستان ضروری است. 
وی گفت: در این راستا، مانور مشترکی روزهای ششم و هفتم آبان ماه جاری با هماهنگی اداره کل و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و فرمانداری شهرستان پاسارگاد با عنوان خاموش کردن آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی برگزار شد. 
خسروانیان گفت: این مانور مشترک با حضور نیروهای اداره های منابع طبیعی شهرستان های ارسنجان، اقلید و خرمبید و همچنین نیروهای محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در جنگل گردنه خرسی، سوباتان، چاه بید و مبارک آباد و بلاغی واقع در رشته کوه زاگرس برگزار شد. 
وی با اشاره به اهمیت جنگل های زاگرس یادآور شد: تامین حدود 40 درصد آب کشور، منبع اصلی در آمد خانوار های جنگل نشین، در بر گیرنده 12 استان کشور، محل تغذیه حدود 30 درصد دام کشور و محل تمرکز بخش عمده عشایری کشور در جنگل های زاگرس است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار