خنج ،رکوردار برداشت کنجد در استان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: پیش بینی می شود امسال تا پایان آبان ماه که فصل برداشت دانه روغنی کنجد از سطح 750 هکتار از مزارع این شهرستان به اتمام می رسد، یک هزار و 200تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
کد خبر: ۵۲۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 06 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بستان اسلامی، بیان داشت: متوسط برداشت دانه روغنی کنجد در هر هکتار در شهرستان خنج، حداقل یک هزار و 800 کیلوگرم و ماگزیمم آن 2 و نیم تن تا 2 تن و 700 کیلوگرم است و این شهرستان در این زمینه همچنان در استان فارس رکوردار است. 
وی، افزود: 50 درصد از محصول کنجد این شهرستان در استان فارس مصرف و مابقی آن به استان های اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال می شود.
اسلامی ادامه داد: 90 درصد از کشت دانه روغنی کنجد در شهرستان خنج به صورت مکانیزه، بدون خاک ورزی صورت می گیرد و با روش آبیاری نوین قطره ای آبیاری می شود. 
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خنج هم با اشاره به اینکه، محصول کنجد این شهرستان از مرغوبیت و بازار پسندی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: بهترین و سالم ترین روغن برای مصرف غذای مردم از روغن کنجد استحصال می شود و این محصول نیز در قنادی ها، نانوایی ها و همچنین تهیه ارده و حلوا نیز کاربرد فراوان دارد. 
نظر کاظمی ادامه داد: برداشت دانه روغنی کنجد و سایر محصولات پاییزی، زمینه اشتغال افزون بر 2 هزار نفر را به صورت فصلی در این شهرستان فراهم کرده است.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار