کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام

رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذا / تغذیه صحیح در ماه رمضان

کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام گفت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان مانند سایر اوقات، به معنی رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی است.
کد خبر: ۵۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 27 June 2015
به گزارش تابناک ایلام ،فتانه کاوری زاده در خصوص مواد غذایی مناسب مورد استفاده روزه داران برای یک تغذیه صحیح اظهار کرد: افراد روزه دار در هنگام افطار و سحر باید از همه گروه های غذایی به تناوب استفاده کنند.

وی ادامه داد: تنوع به معنی استفاده از گروه های غذایی اصلی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه ها، گروه سبزیجات، شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها و جایگزین های آن است.

کاوری زاده افزود: تعادل نیز در مصرف مواد غذایی در ماه مبارک رمضان بدین معنی است که از همه گروه های غذایی به مقدار کافی مصرف شده و از کم خوری و پرخوری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه افراد روزه دار همانند زمانیکه روزه نیستند، سه وعده غذا بخورند که شامل افطار، شام و سحر است، گفت: هنگام افطار مصرف غذاهای سبک و مختصر مانند شیر گرم همراه با دو یا سه عدد خرما، فرنی، شیر برنج، حلیم بدون روغن توصیه می شود.

وی یادآور شد: با فاصله یک تا یک و نیم ساعت پس از افطار بهتر است یک وعده غذایی مثل شام سبک صرف شود و غذای مصرفی در وعده سحر ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

کاوری زاده گفت: در وعده شام و سحر و فاصله بین آنها مقدار مناسبی سبزیجات و میوه ها مصرف شود تا علاوه بر رفع تشنگی در طول روز، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار