انجام بیش از یک‌هزار مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی شهرکرد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از انجام یک‌هزار و 30 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 05 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید علیپور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه 385 مورد اطفاء حریق در استان صورت گرفت که از این تعداد 286 مورد آتش‌سوزی عمدی و 99 مورد آتش‌سوزی غیرعمدی بوده است.
وی از انجام یک‌هزار و 30 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد 36 مورد نشت و انفجار گاز، 15 مورد آبگرفتگی و سیلاب، 138 مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 38 مورد چرخ‌گوشتی و انگشتر،104 مورد تصادف، 232مورد بازکردن درب، 66 مورد امداد آسانسور و مابقی مربوط به بقیه موارد همچون سقوط از ارتفاع بوده است.
عليپور خاطرنشان كرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با عملیاتی کردن طرح «ماموران بازدید» در سطح شهر شهرکرد گامی اساسی در راستای بررسی کیفیت ایمنی برداشته است که در این طرح ضمن سرکشی و سنجش دقیق موارد حادثه‌ساز در اصناف سطح شهر و ارائه توصیه‌های لازم، صاحبان مشاغل را از معایب مجموعه خود آگاه کرده و هشدارهای لازم را نیز عنوان کرده‌اند.
وي با بيان اينكه ادارات و مراکز درمانی نیز از لخاظ کیفیت ایمنی مورد بررسی گرفته و نواقص به مسئولین مربوطه اعلام شده است، اضافه كرد: در مباحث پیشگیری، نامه‌نگاری و مذاکرات در چندین مرحله با مدیریت ستاد بحران استان و مسکن و شهرسازی انجام شده است.
عليپور گفت: با توجه به حساسیت‌های شهرک منظریه و نواقص فراوان این منطقه در حوزه ایمنی، از نظر موارد پیشگیری، این منظقه به شدت حائز اهمیت بوده و هست و تا جایی که به سازمان آتش نشانی مربوط است از تایید ایمنی ساختمان‌هايي که هم در این منطقه و هم در دیگر مناطق شهر، فاقد موارد لازم ایمنی هستند، اجتناب شده است، اما شهرک منظریه نیازمند توجه ویژه بوده که سازمان طی مذاکرات و مکاتبات بارها از دیگر ارگان‌ها در این زمینه درخواست همکاری کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار