توزیع340 تن فرآورده پروتئینی در بازارهای ایلام

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام ایلام گفت: 340 تن گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ در آستانه ایام عید نوروز در بازارها و نمایشگاه های بهاره این استان توزیع می شود.
کد خبر: ۵۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی پورسیابیدی اظهار کرد: در این راستا 300 تن مرغ منجمد، 80 تن گوشت قرمز و 50 تن تخم مرغ سهمیه استان ایلام است که البته در صورت تقاضای بازار امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.

وی افزود: تاکنون از 300 تن مرغ منجمد 50 تن آن در بازار توزیع شده که قیمت خرید این ماده خوراکی از درب شرکت برای عاملان توزیع 58 هزار ریال و قیمت خرید آن برای مشتریان 61 هزار ریال مصوب شده است.

پورسیابیدی یادآور شد: سهم گوشت قرمز منجمد استان 80 تن است و تاکنون 20 تن آن توزیع شده که قیمت سردست از درب شرکت 220 و ران 23 هزار ریال برای عاملان فروش و سردست 227 و ران 237 هزار ریال برای خریداران در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص توزیع تخم مرغ نیز اظهار کرد: تاکنون 30 تن تخم مرغ توسط عاملان در بازارها و نمایشگاه های بهاره توزیع و برای تامین تخم مرغ بازار 20 تن دیگر نیز درخواست داده شده که هنوز این محموله وارد استان نشده است.

وی قیمت مصوب و تعیین شده هر شانه تخم مرغ از درب شرکت برای عاملان توزیع را 116 هزار ریال و برای خریداران 126 هزار ریال عنوان کرد.

پورسیابیدی افزود: گوشت و تخم مرغ وارداتی بوده اما بخشی از مرغ منجمد به مقدار 80 تن از مرغداران استان مازنداران تهیه شده و مابقی این کالای خوراکی تولید مرغداران داخل استان ایلام است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان ایلام تاریخ مصرف مرغ را تا مهر سال آینده و تاریخ انقضای گوشت قرمز را تا مردادماه سال 97 اعلام کرد.

وی گفت: تا نیمه اول فروردین ماه این کالاهای مصرفی پروتئینی در بازارهای مصرف استان توزیع می شود و در صورت تقاضای خریداران امکان افزایش سهمیه استان ایلام وجود دارد.

وی در مورد قیمت مصوب این اقلام خوراکی نیز توضیح داد: قمیت های تعدیل شده گوشت قرمز و مرغ به منظور ایجاد تعادل در بازارهای مصرف است که خریدار و فروشنده و نیز بخش خصوصی متضرر نشوند و توان خرید برای همه اقشار امکان داشته باشد.

پورسیابیدی افزود: کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ دولتی سهمیه نوروز تا زمانی ادامه دارد که نرخ گوشت قرمز در قصابی های بخش خصوصی از 250 هزار ریال و مرغ نیز از750 هزار ریال کمتر نشود.

به گفته وی شرکت روزانه میزان توزیع و مشخصات عاملان فروش هر روز را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می کند تا بازرسان این دستگاه نظارتی بر روی قیمت های مصوب شده نظارت داشته باشند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار