مصرف گوشت قرمز بهداشتی در خلخال

فرماندار خلخال گفت: با راه اندازی کشتارگاه صنعتی خلخال مردم این شهرستان گوشت قرمز کاملا بهداشتی و مطابق با استانداردهای تعریف شده مصرف می کنند.
کد خبر: ۵۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 06 July 2015
به گزارش ایرنا ، علی نظری روز یکشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام خلخال افزود: با راه اندازی و فعالیت این کشتارگاه مشکل چند ساله تهیه گوشت در کشتارگاه سنتی خلخال حل شده و گوشت قرمز در این محل کاملا مطابق با موازین بهداشتی و استانداردهای تعریف شده در تولید گوشت دام سنگین و سبک تولید می شود.

وی گفت: گوشت قرمز شهرهای خلخال و کلور مرکز بخش شاهرود در کشتارگاه صنعتی خلخال تهیه و به زودی گوشت قرمز مورد نیاز مردم شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم نیز در این کشتارگاه تهیه خواهد شد.

نظری اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی خلخال هم اکنون با حداقل ظرفیت خود فعالیت می کند و با توجه به کیفیت خوب گوشت تولیدی در این کشتارگاه در نظر داریم با حمایت های لازم از سرمایه گذار بخش خصوصی این واحد صنعتی زمینه را برای ارسال گوشت از این محل به شهرستان های همسایه گیلان و سایر شهرهای کشور فراهم کنیم.

او بر لزوم افزایش قدرت برق ، گاز رسانی به این واحد صنعتی و صدور مجوز برای حفر یک حلقه چاه برای تامین آب این کشتارگاه و همکاری لازم از سوی ماموران پلیس راه اردبیل در حمل گوشت از این کشتارگاه به سایر مناطق شهرستان و شهرهای همسایه خلخال تاکید کرد.

وی با بیان این که بخشی از سیستم فاضلاب این واحد صنعتی راه اندازی شده و فعال است اظهار کرد: اجرای تصفیه خانه بیولوژیک این کشتارگاه برای پیشگیری از هر گونه احتمال آلودگی آبهای زیرزمینی منطقه ضرورت دارد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار