رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی قزوین:

۱۹۵ تن گوشت غیربهداشتی در قزوین معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف در استان معدوم شد.
کد خبر: ۵۸۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 08 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،راول غلامپور اقدمی از عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر کشتارگاههای طیور استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ مجموعاً تعداد ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور زنده در کشتارگاه های صنعتی طیور استان تحت نظارت مستقیم مسئول فنی و ناظرین بهداشتی و شرعی به منظور نظارت بر مراحل معاینه قبل و پس از کشتار وکنترل زنجیره استحصال خط کشتار، کشتارشد.

به گفته او، در کنار همکاران بخش خصوصی، نظارت عالیه از سوی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان نیز صورت گرفته است و در طی این مدت افزون بر ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاههای استان استحصال و پس از بسته بندی و درج الزامات نشانه گذاری در دسترسی عموم مردم قرار گرفت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: در همین مدت ۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف انسانی به دلایل مختلف از چرخه مصرف خارج شد.

اقدمی اضافه کرد : نظارت های دامپزشکی جزء لاینفک تولید محصولات دامی است و خود نقش بسزایی در ایجاد اطمینان خاطر مصرف کننده و سلامت و بهداشت جامعه دارد.

وی درپایان با اعلام اینکه در حال حاضر ۵ کشتارگاه صنعتی طیور در استان قزوین فعال هستند خواستار شد: نسبت به تهیه مرغ و آلایش خوراکی مورد تأیید دامپزشکی اقدام و در زمان خرید به مندرجات روی بسته ها توجه کنند و در صورت هر گونه ابهام در این ارتباط می توانند نسبت به پیگیری آن از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار