فرماندار اشکذر مطرح کرد

ایجاد اشتغال پایدار، مهم‌ترین راه برای حفظ جمعیت در مناطق روستایی

فرماندار شهرستان اشکذر ایجاد اشتغال پایدار را مهم‌ترین راه برای حفظ جمعیت در مناطق روستایی دانست.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 15 April 2018

محمدعلی شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تأکید دولت بر این امر گفت: باید تمام برنامه‌ها و اولویت‌های شهرستان اشکذر به سمت تولید، اشتغال و رونق اقتصادی پیش رود.

وی بابیان اینکه شهرستان اشکذر یکی از شهرستان‌های صنعت کشاورزی به‌حساب می‌آید و تعدادی از واحدهای تولیدی در این شهرستان مستقر هستند، افزود: کشاورزی شهرستان اشکذر، کشاورزی دانش‌بنیان و گلخانه‌ای است و به این سمت رفته‌ایم که از کالای ایرانی حمایت کنیم.

فرماندار شهرستان اشکذر حمایت از کارآفرینان با توجه به مشاغل خانگی، توجه به کشاورزی دانش‌بنیان، مصرف و صرفه‌جویی در آب، کِشت گلخانه‌ای، صادرات محصولات کشاورزی، تعریف پهنه‌های شترمرغ، کبک، بلدرچین، داروهای گیاهی، رونق گردشگری با توجه به صنعت توریست، مجتمع و دهکده گردشگری با محوریت اسب و پیگیری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از برنامه‌ها و اولویت سال 97 برشمرد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته روستای شرف‌آباد شهرستان اشکذر به‌عنوان یکی از 10 روستای برتر دوستدار کتاب در کشور معرفی شد، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها در سال 97 حمایت از بحث‌های فرهنگی، اجتماعی، ارتقاء سطح کیفیت آموزشی در مدارس و آموزش‌وپرورش شهرستان اشکذر، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین است.

این مقام مسئول کمبود آب در بخش روستای خضرآباد را مهم‌ترین مشکل این شهرستان دانست و اظهار داشت: کاهش آمار بیکاری با حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، ساماندهی اتباع بیگانه و تأمین آب را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ایجاد اشتغال پایدار را مهم‌ترین اولویت برای حفظ جمعیت روستایی دانست و اذعان داشت: کارهایی در این زمینه به‌مانند پهنه شترمرغ، پرورش اسب، مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌ای، مشاغل خانگی و مشاغل خُرد در روستاهای شهرستان اشکذر انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اشکذر در پایان خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی اشکذر سید محمد اشرف تغییر و به‌جای ایشان حسین قانعیان جایگزین می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار