کمک165 میلیارد ریالی خیرین برای ساخت مدرسه در استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سال گذشته افراد خیر و نیکوکار 165 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این استان تعهد کردند.
کد خبر: ۵۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 18 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا حیدری افزود: این میزان کمک بصورت نقدی و غیر نقدی (زمین و مصالح) از سوی افراد خیر بومی و غیر بومی تعهد شده و این مبلغ عملیات ساخت 20 فضای آموزشی مشارکتی در مناطق مختلف این استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: گرایش و اشتیاق مردم ایلام و کشور برای ساخت مدرسه در این استان در طول سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز با هدف جمع آوری مشارکت های مردمی برای ساخت مدرسه در این استان در 22 اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود میزان کمک های اهدایی افراد خیر در جشنواره امسال 20 درصد افزایش یابد.

حیدری با بیان اینکه اکنون 175 مدرسه در این استان تخریبی و یا به مقاوم سازی نیاز دارند، گفت: از این تعداد 86 فضا تخریبی بوده و مقابل زلزله آسیب پذیرند و 89 فضا نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.

وی از دیگر نیازهای آموزشی این استان را نیمه تمام بودن 9 فضای آموزشی در حاشیه مسکن مهر عنوان کرد که نیازمند تامین بودجه برای تکمیل شدن قرار دارند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاکنون در مجموع 221 فضای آموزشی با مشارکت 512 میلیارد ریالی افراد خیر در استان احداث شده است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار