نگرش جوانان کرمانشاهی به مقوله "کار" باید تغییر کند

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: باید نگرش جوانان کرمانشاهی به مقوله کار را تغییر داده و آنان را ترغیب به مهارت آموزی کنیم.
کد خبر: ۵۹۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام عزیزی، بیکاری را اصلی ترین مشکل حال حاضر جوانان کرمانشاهی عنوان کرد و افزود: متاسفانه اغلب جوانان استان تنها به دنبال شغل دولتی و "پشت میز نشینی" هستند، بدون آنکه در پی کسب مهارت باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این نگاه در میان خانواده های کرمانشاهی نیز وجود دارد، بطوریکه فرزندان خود را ترغیب به کسب تحصیلات عالی می کنند و منتظر ورود آنان به سیستم دولتی هستند.

به گفته این مسئول این نوع تفکر خانواده های کرمانشاهی باید اصلاح شود، زیرا مانع پیشرفت فرزندانشان می شود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه نگاه به کار و فرهنگ کار در کرمانشاه باید ارتقاء یابد، افزود: در تلاشیم تا با برنامه ریزی بتوانیم نگاه جوانان این استان را به مقوله کار تغییر دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فضای عمومی استان به نفع جوانان نیست، گفت: در استان های توسعه یافته‌تر معمولا جوانان از دوران دبیرستان برای حداقل پنج سال آینده خود برنامه ریزی می کنند، اما در کرمانشاه شاهد هستیم که جوانان ما آینده محور نبوده و چنین برنامه ریزی ندارند.

عزیزی افزود: باید به جوانان کرمانشاهی خودباوری و اعتماد بنفس ببخشیم و به آنها کمک کنیم تا مهارت های شخصی از جمله مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین از آنجایی که کرمانشاه یک استان کمتر توسعه یافته است و آمار بیکاری بالایی دارد جوانان آن جوانان شادی نیستند و چندان از زندگی خودرضایتی
ندارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار