سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز

'تبریز، میزبان تمامی ایرانیان'/ لایحه تسهیلات جامع گردشگری برای تصویب تقدیم شورای شهر می شود

به گزارش خبرنگار ما ، رضا خلیلی سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره عکس سلفی و سفرنامه نویسی برای گردشگران تابستانی در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 11 July 2015
وی افزود : شرکت کنندگان می توانند عکس های خود را در همه زمینه های گردشگری تبریز به سایت این سازمان ارسال کنند که برندگان پنجم مهر معرفی می شوند

وی با بیان اینکه رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی به توسعه گردشگری در این استان تأکید کرده بود، گفت: به منظور توسعه گردشگری استان به خصوص تبریز هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی انجام گرفته است و اکنون در حال تدوین لایحه تسهیلات جامع گردشگری هستیم که بعد از اتمام تدوین، آن را برای تصویب تقدیم شورای شهر می کنیم.

خلیلی همچنین به برنامه این سازمان در طول ایام تابستان و استقبال از گردشگران تابستانی اشاره کرد و گفت: برنامه های سالجاری با شعار 'تبریز، میزبان تمامی ایرانیان' و در قالب جشنواره های مختلف برگزار می شود که از مهم ترین آنها می توان به مسابقه عکس سلفی از سفر به تبریز و سفرنامه نویسی و همچنین برپایی نمایشگاه دسر و غذاهای محلی و نمایشگاه مجموعه داران تبریز و رژه خودروهای کلاسیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری این کلانشهر به زیرساخت های لازم نیاز دارد گفت: کار در عرصه توسعه زیرساخت های بین المللی گردشگری در این شهر زیاد است.

وی اظهار کرد: البته مشکلات در حوزه گردشگری کشوری بوده و زیرساخت ها در این خصوص فراهم نیست

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز می گوید کمبود اقامتگاه، اصلی ترین مشکل حوزه گردشگری تبریز است.

وی گفت: تنها 34 هتل پنج ستاره در ایران وجود دارد که در مقایسه با کشورهای همجوار اختلاف زیادی از نظر تعداد هتل داریم و باید اصلی ترین برنامه سازمان های درگیر با بحث گردشگری، توسعه زیرساخت های گردشگری باشد.

وی افزود: در شهری مانند استانبول ترکیه که یکی از شهرهای جاذب گردشگر به شمار می رود بیش از 13 هزار هتل و مرکز اقامتی وجود دارد و زیرساخت های یک شهر گردشگرپذیر در این شهر فراهم است.

وی با بیان اینکه حل مشکل اقامتی گردشگران بدون حضور فعال بخش خصوصی حل نمی شود، افزود: برای رفع این مشکل، شهرداری تبریز در تعرفه عوارض محلی شرایط ویژه ای برای احداث کنندگان هتل و مراکز اقامتی تعریف کرده است و همچنین برای حل این مشکل می توانیم در فصل تابستان تعدادی از خانه های استاندارد را در اختیار گردشگران قرار دهیم، معتقدم برای توسعه گردشگری اراده ملی نیاز است.

خلیلی با اشاره به عضویت سازمان توسعه گردشگری و شهرداری تبریز در شورای صنایع دستی جهان گفت: باید از قابلیت های تبریز در تمامی زمینه ها برای توسعه گردشگری در این شهر استفاده کنیم و با بهره گیری از نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود، تبریز را به عنوان شهری گردشگر پذیر با امکانات رفاهی فراوان تبدیل کنیم.

خلیلی سپس با اشاره به اینکه همچنین در تابستان امسال دومین کاروان رژه خودروهای لوکس و کلاسیک در تبریز برگزار می شود، ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی برای گردشگران داریم که بیش از ۶۱۰ مورد خدمات گردشگری قرار است توسط شهرداری تبریز به گردشگران ارائه شود.

وی از افزایش کیفیت تورهای تبریز گردی همزمان با آغاز سفرهای تابستانی بعد از ماه رمضان خبر داد و ابراز داشت: قرار است اتوبوس ها در دو شیفت و در شش ایستگاه مختلف و پرتردد فعالیت کنند.

خلیلی از راه اندازی طرح تاکسی های از من بپرس در تبریز نیز خبر داد و گفت: ۲۰ تاکسی برای راهنمایی گردشگران درنظر گرفته شده است که در این تاکسی ها ۲۰ نفر به عنوان راهنما مسئولیت راهنمایی گردشگران را بر عهده دارند.

وی همچنین با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از مسافران نوروزی در تبریز و نتایج آن افزود: در این نظرسنجی ها بیشتر مسافران از وضع بد سرویس های بهداشتی، نامناسب بودن اقامتگاه ها، نبود تابلوهای راهنما و کیوسک های اطلاع رسانی ابراز گلایه کرده اند.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌های خیابانی در کنار برنامه‌های نمایشی مختلف مورد توجه قرار دارد تا اوقات فراغت مسافران به خوبی پر شود.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر استان است که این ستاد رتبه دوم کشوری را در سال‌جاری کسب کرده و تعامل خوبی با این ستاد داریم.

وی افزود: در این میان باید از نامزدی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در بین کشورهای اسلامی در سال 2016 نیز استفاده کنیم و با اطلاع رسانی این مهم، داشته های تبریز را به همگان معرفی کنیم.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اعلام اینکه عمارت شهرداری تبریز نیاز به بازسازی دارد، تأکید کرد: استقرار شورای شهر تبریز در عمارت شهرداری و تردد اتومبیل ها در حریم آن، به این بنای تاریخی آسیب می رساند و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن ساختمان جدید شورا احداث شود و بتوانیم عمارت شهرداری را ساماندهی کنیم.

خلیلی با بیان اینکه با حضور در نمایشگاه های گردشگری داخلی و خارجی ظرفیت های استان را تبلیغ می کنیم، گفت: متأسفانه گردشگران خارجی و داخلی از ظرفیت های تبریز آگاهی ندارند و بیشتر مسافران به سمت استان های مرکزی هدایت می شوند و به نوعی می توان گفت داشته های تبریز در بایکوت خبری قرار گرفته است که می خواهیم در این زمینه تغییر اساسی ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار