برگزاری انجمن خیرین قرآنی در یزد

طرح تربیت معلم قرآن کریم؛ برگزاری کارگاه‌های سبک و مهارت‌های زندگی قرآنی؛ تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی؛ حمایت از تشکل‌های فرهنگی قرآنی از جمله مطالب این نشست اعلام شد .
کد خبر: ۶۱۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 29 May 2018

 مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد اظهار کرد: انجمن خیرین قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیرین در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشته باشد.
حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان، افزود: امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با بودجه دولت پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید و کمک مردم و خیرین باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.
وی گفت : هر خیّر قرآنی می‌تواند به سهم خود، نقشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی ایفا کند.
حجت الاسلام کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزدنیز در این نشست گفت  : با توجه به فعالیت‌های قرآنی که نیاز به ورود و مساعدت خیرین دارد به مواردی همچون چاپ و توزیع قرآن کریم؛ حمایت از برگزاری کلاس‌های حفظ؛ توسعه جلسات قرآن خانگی؛ طرح تربیت معلم قرآن کریم؛ برگزاری کارگاه‌های سبک و مهارت‌های زندگی قرآنی؛ تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی؛ حمایت از تشکل‌های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم؛ تقویت تشکل‌های قرآنی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ شناسایی پرورش استعداد‌ها و گسترش کلاس‌های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع)؛ اشاره کرد.
در ادامه این نشست نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد قرآن را راهگشای زندگی مردم دانست و گفت: نیاز است مسئولین امر نگاه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند. چرا که قران پیام الهی است قرآن کلید دربهشت است ولذا باید قرآن در متن و بتن جامعه و زندگی ما نفوذ کند.
آیت الله ناصری با اشاره به ضرورت مشارکت خیرین در فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی  همواره نقش پررنگی دارند و لازم است این نقش در حوزه قرآن و برنامه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار