30 هزار تن دانه روغنی از کشاورزان فارسی خریداری شده است

لطیف رستاد،افزود: از ابتدای آغاز خرید تضمینی دانه های روغنی (فروردین 97) تا امروز که برداشت و خرید این محصولات به پایان رسیده، در مجموع نزدیک به 30 هزار تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ از کشاورزان این استان خریداری و مبلغ 824 میلیارد ریال بابت آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۵۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 02 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:لطیف رستاد، افزود: از ابتدای آغاز خرید تضمینی دانه های روغنی (فروردین 97) تا امروز که برداشت و خرید این محصولات به پایان رسیده، در مجموع نزدیک به 30 هزار تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ از کشاورزان این استان خریداری و مبلغ 824 میلیارد ریال بابت آن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون حدود 700 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و 68 درصد بهای آن که رقمی بالغ بر 6 هزار و 225 میلیارد ریال می شود نیز پرداخت شده است.
او اظهار داشت: امسال با توجه به راه اندازی سامانه خرید گندم، این محصول فقط از کشاورزان خریداری شده و تمام واسطه ها و دلالانی که سال های قبل در جریان خرید و فروش گندم نقش داشتند حذف شدند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور افزود: در مراکز خرید گندم، کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت غله بر کیفیت محصولات نظارت دارند و پس از نمونه برداری و آزمایش، درصد ناخالصی و میزان اُفت محصول را مشخص می کنند.
رستاد ادامه داد: چنانچه درصد ناخالصی گندم بیش از حد مجاز باشد از خرید آن خودداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار