بندر بوشهر با ریل به انزلی متصل می‌شود

کد خبر: ۶۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 04 October 2018

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صدد هستیم تا بندر بوشهر را با استفاده از خط ریلی، به بنادر آستارا و انزلی متصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی حسن زاده در اجلاس سازمان همکاری راه آهن های کشورهای آسیایی و شرق اروپا در تهران، با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال افزایش ظرفیت حمل‌ و نقل چندوجهی است، گفت: هدف نهایی اتصال به شبکه ریلی آسیا است و همه اعضای این سازمان می توانند برای اتصال به شبکه ریل، به ما ملحق شوند.

وی از عملیاتی شدن اتصال ریلی بندر امیرآباد خبر داد و تاکید کرد: اعتقاد داریم ایجاد شبکه چند وجهی حمل‌ونقل و و حمل‌ونقل لجستیک ضروری است و از این رو دفتری را برای این امر اختصاص داده و راه‌آهن را در چارت سازمانی خود وارد کرده ایم.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوری، با اشاره به اتصال دریایی بنادر خرمشهر و شهید رجایی خبر داد و افزود: در صدد هستیم تا بندر بوشهر را به انزلی و آستارا متصل کنیم.

حسن زاده کاهش تعرفه‌ها در راه‌آهن را موجب ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی دانست و افزود: در حال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای ارزان تر است؛ اما اگر کاهش تعرفه‌ها صورت گیرد، راه‌آهن برای استفاده صاحبان بار جلب توجه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار