ساختمان فرسوده بیمارستان فقیهی جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز:ساختمان فرسوده این بیمارستان جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست و چه بسا فرسودگی ساختمان خطراتی برای مراجعان و بیماران ایجاد کند.
کد خبر: ۶۷۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 27 October 2018


تابناک فارس به نقل از ابرنا:دکتر سید منصور کشفی اظهار داشت:مقدمات جابه جایی بیمارستان شهید فقیهی آغاز شده و دو مکان برای احداث بیمارستان جدید و جایگزین در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در باره یکی از این اماکن کارشناسی بیشتری صورت گرفته ، مکان جدید در موقعیت مناسبی است و می تواند ترافیک مرکز شهر را کم کند.
کشفی بیان کرد: بیمارستان شهید فقیهی در دل شیراز و مرکزی ترین نقطه شهر قرار دارد، مراجعات زیاد بیماران و همراهان بیمار دراین منطقه بر ترافیک و تراکم آمد و شد افزوده و گره ترافیکی در نقطه مرکزی شیراز ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ساختمان فرسوده این بیمارستان جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست و چه بسا فرسودگی ساختمان خطراتی برای مراجعان و بیماران ایجاد کند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ساخت بیمارستان جدید هزینه ای برای دولت و وزارت بهداشت ندارد گفت: با انجام تهاتر(پایاپای) زمین و ساختمان فعلی بیمارستان شهید فقیهی واگذار می شود و بیمارستان جدید در مکان جدید احداث خواهد شد.
بیمارستان شهید فقیهی در سال 1318 با نام و عنوان مریض خانه سعدی در خیابان زند شیراز احداث شد.
بیمارستان سعدی در سال 1325 به آموزشگاه عالی بهداری واگذار شد و با تاسیس دانشکده پزشکی در سال 1328 به دانشکده پزشکی شیراز پیوست.
این بیمارستان با بخش های داخلی ، بخش جراحی ، چشم پزشکی ، بخش زنان و زایمان و بخش اطفال با حدود 100 تخت فعالیت خود را ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی ترور دکترسید ابراهیم فقیهی در سال 1360 که از رزیدنت های رشته ارتوپدی بود و در این مرکز فعالیت داشت، با اقدام دانشجویان نام این مرکز از بیمارستان سعدی به بیمارستان شهید دکتر فقیهی تغییر یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار