رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان:

شهروندان کرمانی از مصرف گوشت فاقد مهر بهداشتی خودداری کنند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو در فصول گرم گفت: شهروندان کرمانی باید از مصرف هرگونه گوشت خارج از نظارت دامپزشکی و فاقد مهر و لیبل دامپزشکی خودداری کنند.
کد خبر: ۶۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 29 July 2015

مهدی رادمهر عصر امروز در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی تب کریمه‌کنگو اظهار داشت: بیماری تب کریمه‌کنگو یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است که از طریق کنه آلوده به ویروس و یا تماس با لاشه و خون دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو در فصول گرم به علت فعالیت شدید و ازدیاد بیشتر کنه‌ها شیوع بیشتری دارد، بیان داشت: این بیماری در دام علامت مشخصی ندارد.

رادمهر با تاکید بر اینکه شهروندان باید از مصرف هرگونه گوشت خارج از نظارت دامپزشکی و فاقد مهر وبرچسب دامپزشکی خودداری کنند، افزود: گوشت خریداری شده باید به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان با تاکید بر اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو می‌تواند یکی از عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و سلامت انسان‌ها باشد، ابراز داشت: محافظت از گزش کنه و خودداری از له کردن آنها با دست، خرید دام و گوشت مورد نیاز از محل‌های تحت نظارت دامپزشکی با مهر و برچسب کشتارگاه، عدم ذبح دام در خارج از کشتارگاه، استفاده از دستکش هنگام ذبح و تماس با گوشت تازه، رعایت احتیاط همه‌جانبه در برخورد با بیماران محتمل از راه‌های پیشگیری از بیماری تب کریمه‌کنگو است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار