20هزار نفر به عضویت هلال احمر چهارمحال و بختیاری درآمدند

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از 20 هزار نفر از جوانان استان به عضویت این جمعیت درآمده اند.
کد خبر: ۶۸۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 02 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید احمدمرتضوی فرد در آستانه روز جهانی داوطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای جوانان این جمعیت آموزش های مختلف امدادی از جمله امداد و نجات حوادث، سیل، زلزله، حوادث ترافیکی، امداد کوهستان را فرا می گیرند و مواقع ضروری به امداد رسانی می پردازند.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری با 32 گسل فعال زلزله و 3 هزار و 200 کیلومتر رودخانه و کوهستان جز 14 استان پرمخاطره کشور است، اظهار داشت: ارائه آموزش های همگانی حوادث و بلایا طبیعی، خسارت ناشی از این حوادث را کاهش می دهد.
مرتضوی فرد اظهار داشت: به منظور افزایش تاب آوری و کاهش خسارت ناشی از حوادث آموزش های این جمعیت در قالب درون و برون سازمانی به امدادگران جمعیت و عامه مردم ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: اولویت اساسی این جمعیت آموزش کارکنان و اعضا و همچنین اعضای کانون های بشردوستانه است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: 330 کانون در حوزه های دانشجویی، طلاب، دانشجویی و دانش آموزی، عشایری و روستای فعال است که اعضای این کانونها نیز آموزش ها را می بییند.
وی از ثبت 3 هزار نفر در سامانه هلال استان خبر داد و گفت: در استان 10 پایگاه ثابت امدادی و جاده ای با حضور 5 امدادگر و نجاتگر و 8 پایگاه موقت در شعب و متناسب با شرایط زمانی از جمله ایام عید، تابستان و زمستان پایگاههای سیار و موقت ایجاد می شود.
به گفته وی، از سال گذشته تاکنون 10 تفاهمنامه آموزشی با در حوزه های مختلف اداری، کارخانجات و گروه های خانوادگی
منعقد شده است.
وی گفت:طرح خادم از سال 95 با 3 هزار خانوار آغاز و سال گذشته نیز 9هزار خانوار آموزش کمکهای اولیه را فرا گرفتند.
14 آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار