امحای ۱۰ هزار کیلوگرم داروی تقلبی قاچاق در شیراز

۱۰ هزار کیلوگرم داروهای قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا در شیراز امحا شد.
کد خبر: ۶۸۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 05 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر چهارشنبه در حاشیه امحای این داروها، از امحای ۱۰ هزار کیلوگرم داروهای قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در خبر داد.

دکتر محمد جواد خشنود با اعلام این خبر گفت: در هفت ماه نخست سال جاری، حدود ۱۰ هزار کیلوگرم دارو قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال، با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، امنیتی، قضایی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز کشف و در نتیجه امروز با حضور معاون دادستان شیراز معدوم شد.

 

وی با بیان اینکه استفاده این نوع داروها به سلامت افراد جامعه آسیب می رساند، افزود: بیشتر داروهای کشف شده، قاچاق، تقلبی و دست ساز است که متاسفانه اکثر جوانان با هدف پرورش اندام از آن‌ استفاده می کنند که اثرات سوءمصرف و عوارض جانبی فراوانی از جمله بیماری‌های قلبی، گوارشی و بیماری های کبدی را به همراه دارد.

دکتر خشنود، با اشاره به اینکه تعداد مقدار زیادی از این دارو در شیراز و شهر صدرا کشف شده است، گفت: امروزه نیاز است مصرف کنندگان مکمل های غذایی و دارویی خود را از داروخانه ها تهیه کنند و در دام تبلیغات غیر واقعی نیفتند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه، از تمام شهروندان تقاضا کرد هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج بر روی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه و در هنگام خرید با استعلام کدهای مندرج بر روی برچسب اصالت توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار