آغاز مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه آستارا ، تالش

کد خبر: ۶۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 30 July 2015
آستارا - ایرنا - فرمانده پلیس راه آستارا ، تالش از آغاز مرحله دوم طرح تابستانی در حوزه استحفاظی این پلیس راه خبر داد.

سرگرد محمود امیدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : شهرستان آستارا با جاذبه های متعدد گردشگری در ایام تابستان پذیرای حجم بالای مسافران است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حجم بالای سفر در این فصل به طور طبیعی در ظرفیت و کشش جاده مشکلاتی ایجاد می شود ، افزود : بخش عمده این حوادث مربوط به عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران در محور تالش به آستارا است.

وی در ادامه با اشاره به گره ترافیکی در محور تالش به آستارا در منطقه خطبه سرا به علت قیفی شکل بودن جاده ، اضافه کرد : در ایام پرتردد سال گره ترافیکی محسوسی در آن منطقه مشاهده می شود که از رانندگان انتظار داریم با رسیدن به این نقطه بدون عجله و شتاب و لایی کشیدن حرکت کنند.

وی ادامه داد : در محور آستارا به اردبیل نیز به منظور ارتقای ضریب ایمنی و بازگشایی گره ترافیکی نسبت به استقرار ناوگان حمل و نقل باربری در ایام تعطیلات عید فطر اقدام شد که در صورت مشاهده ترافیک سنگین در این مسیر باز هم ناوگان حمل و نقل باربری در آن نقطه مستقر می شود.

فرمانده پلیس راه آستارا ، تالش یکی از خطرات جاده ای را در این ایام تردد ادوات کشاورزی عنوان کرد و گفت : لازم است رانندگان این ادوات از تردد در سطح جاده ها خودداری کرده و حتی الامکان از شانه خاکی برای تردد استفاده کنند.

امیدی در ادامه علت تصادفات سه ماهه اول سال جاری را در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا ، تالش عدم توجه به جلو ، بی حوصلگی ، خستگی ، خواب آلودگی و عجله و شتاب از سوی رانندگان عنوان کرد و گفت : متاسفانه در بهار امسال 12 نفر از هموطنان ما بنا به دلایل مذکور در جریان تصادفات صورت گرفته در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا ، تالش فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه آستارا ، تالش تا چهار مهرماه ادامه دارد ، افزود : عوامل پلیس راه آستارا برای محقق شدن کاهش تصادفات در طرح تابستانی به صورت مضاعف کنترل ترافیک و ارتقای قانونمندی در عبور و مرور و کاهش سوانح رانندگی را انجام می دهند.

وی در ادامه اضافه کرد : در برخی از محورهای بزرگراهی سرعت مجاز از 110 کیلومتر به 95 کیلومتر تقلیل یافته که لازم است رانندگان با تجزیه و تحلیل تصادفات به علت عبور عابرین پیاده در این مناطق ، سرعت خود را کاهش داده و توجه کافی به تابلوهای محدودیت سرعت داشته باشند و سرعت خود را مدیریت کنند.

امیدی همچنین گفت : برخورد با رانندگان موتور سیکلت های خطرآفرین و رانندگانی که دو تخلف همزمان داشته باشند در این طرح در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

وی یادآور شد : مسافرانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری تردد می کنند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی رانندگان وسایط نقلیه با سامانه 110120 تماس حاصل کنند تا با نخستین پلیس راه مسیر از طریق سیستم الکترونیکی جهت توقف اقدام شود.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار