با تابناک خراسان شمالی

درآمد زایی شهرداری خارج از محدوده خدمات رسانی/اکیپ مستقر در جاده برای دریافت عوارض خودرو!

تاکنون دیده شده اگر خودرویی قصد تردد در آزاد راه ها را داشته باشد،ملزم است برای پرداخت عوارض تردد اقدام کند،ولی در اقدامی جدید دیده شده احتمالا پرداخت عوارض خودروها در جاده ها نیز آغاز شده و این وظیفه مهم توسط برخی شهرداری ها که منابع درآمدی ندارند آغاز شده است.
کد خبر: ۷۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،متاسفانه در برخی از موارد دیده شده برخی از شهرداری ها برای تامین منابع درآمدی خود،مجبور هستند برنامه ها و اقدامات متعدد را در برنامه های خود قرار دهند،تا بتوانند جهت پرداخت حقوق پرسنل و همچنین رسیدگی به امور شهر اقداماتی را انجام دهند.
یکی از بخش های درآمدی شهرداری ها اخذ عوارض خودرویی است که این عوارض فقط در هنگام خرید و فروش خودرو مالک را مجاب به پرداخت می کند.
اما در ابتکاری تازه و براساس برنامه ریزی های جدید برخی از شهرداری ها به جایی اینکه نسبت به فرهنگ سازی پرداخت به موقع این عوارض و یا الکترونیکی نمودن آن اقدامات خوبی را انجام دهند،با مستقر شدن در جاده نسبت به دریافت عوارض خودروی شهر دیگر نیز اقدام می کنند؟؟
شورای اسلامی هر شهر نقش نظارتی بر شهرداری های خود دارد،آن ها نیز باید نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و راه حل مناسب را خارج از انجام تخلفات انجام دهند.
وقتی شهرداری در خارج از محدوده خدمات رسانی خود خدماتی ارائه نمی دهد،چرا باید در محورهای برون شهری حضور یافته و نسبت به دریافت عوارض خودرویی حتی در برخی از موارد از مسافران استان های دیگر اقدام نماید؟
در گاهی مواقع دیده شده خودروهای شهرداری در محل پلیس راه ها مستقر شده و در برخی از موارد ماموران نیز به علت نداشتن برگه پرداخت عوارض خودرویی نسبت به اعمال جریمه اقدام می کنند.
به نظر می رسد اینگونه اقدامات آن هم در محورهایی که روستایی هستند و سطح درآمد مردم بالا نیست،شایسته نبوده و این مسئولان به جای انجام اقدامات غیرقانونی،برنامه ریزی و نگاه توسعه ای برای منطقه خود داشته باشند.
مسئولانی هم که در آن حوزه از جایگاه و پست های مدیریتی برخوردار هستند و در جریان این امور قرار دارند بهتر است نسبت به توصیه و تذکر به این ارگان ها اقداماتی را انجام دهند و از حقوق مردم دفاع کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار