همایش تجلیل از نام آوران و هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی شهرستان بهمئی

کد خبر: ۷۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 15 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهکیلویه بویراحمد، فرماندار، هنرمندان عرصه ی فرهنگ و هنر شهرستان و جمعی از مدیران ادارات این شهرستان، در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

امیر مسلمی نیا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جهت ارج نهادن به مقام شامخ روحانیت و شهدا و هنرمندان عرصه انقلاب  تدارک دیده شده است.

وی گفت: همچنین تجلیل از کسانی که در این عرصه فعالیت دارند و کارهایی را در این حوزه انجام دادند.
در ادامه فرماندار شهرستان بهمئی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک و تشکر گفت: تکریم فرهنگ و هنر تکریم ارزش‌هاست.

حکمت الله سنایی ادامه داد: قطعاً در دنیای امروز که متاثر از تغییرات سریع زندگی است با چالش‌های زیادی در حوزه فرهنگ و اجتماع روبرو هستیم و این گونه برنامه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی را در کاهش آسیب ها و نشان دادن راه درست به خصوص به نسل امروز که با این مشکلات بیشتر از همیشه دست و پنجه نرم می‌کنند، داشته باشد.
وی در پایان گفت: ان شاءالله این برنامه‌ها در ادامه بیشتر تداوم داشته باشند.

رضا دهبانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه بویراحمد گفت : ضمن عرض تقدیر و تشکر و همچنین تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه گفت: انقلاب ما، انقلابی ساخته شده است؛ ساخته شد به این عبارت که عواملی دست به دست هم دادند و در تحقق آن نقش داشتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در پرتو یک فرهنگی دینی به وجود آمد و بستر آن یک بستر فرهنگی و مبتنی بر دین اسلام بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شهدای ما همه شهدای قرآنی و هنرمند بودند، اگر هنرمند و قرآنی نبودند و اگر فهمی از مسائل دینی نداشتند حتما این راه را انتخاب نمی‌کردند.
وی در مورد کتاب و نویسندگی گفت: بحث کتاب، تولید آن و تولید اثر برای ما مهم است و توسعه فرهنگی، لازمه آن تعلیم، آموزش و کتاب است. در فرهنگ و ارشاد از کارهایی که ارج نهاده می‌شود تولید کتاب است.
دهبانی پور در ادامه گفت: با همین هدف و در آستانه پنجاه سالگی انقلاب یاد و خاطره ی عزیزانی را که در گذشته و در حال در موضوعات مختلف، بنا دارند که کار تولید کنند و از خودشان اثر ماندگار بگذارند و هم در صلح و آشتی ،مهربانی و برادری بین مردم قدم بردارند و هم راهنمای مردم باشند، آنها را امر و نهی کنند و اعتقادات مردم را پر کنند تجلیل کنیم و هدفی غیر از این نداشتیم.
وی در پایان در مورد تجلیل از اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه هم کسانی هستند که در انتشار، انتقال و ابلاغ مطالبات مردم و خدمات دولت و گزارش آن به مردم کمک شایانی به این منطقه کردند و حتما جایگاه رفیعی و ارزشمندی دارند.
در این همایش از خانواده شهیدان هاشمی موخر،خانی، جانکیان،جهان نژاد، نیک بیان و جشان زاده بعنوان فعالان عرصه تعلیم و تربیت و آموزش قرآن در اوایل انقلاب بودند، تجلیل شد.
همچنین خانواده حُجَت الاسلام میر یحیی یزدانی، سید علی تقی زاده و سید عبدالعزیز تقوی  طلاب متوفی و حُجَت الاسلام میر عبدالحسین میری، میر محمد لطیف تقوی و میر محمد حسین بایگانی طلاب در قید حیات که از علمای تاثیرگذار و بانیان مبانی دینی و فرهنگی در شهرستان بهمئی بودند، در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
نام آوران عرصه دهه اول انقلاب از جمله سازندگان تئاتر “خان در روستا” و دیگر هنرهای دهه شصت شهرستان بهمئی گروه دیگری بودند که تجلیل شدند.
نویسندگان و اصحاب رسانه ی شهرستان هم گروه دیگری بودند که از آنها تجلیل به عمل آمد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار