رکود اقتصادی سبد غذایی خانوارها را کوچک وکوچکتر کرد!

دبیر کل انجمن های صنایع غذایی ضمن بیان ضربه هدفمندی بارانه ها ورکود اقتصادی به سبد غذایی خانواده ها تصریح کرد:با توجه به آمار بانک مرکزی در سال‌های اخیر،در مصرف لبنیات با کاهش 35 درصدی شیر، 14 درصدی ماست و 11 درصدی پنیر مواجه بودیم.
کد خبر: ۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 06 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس از بابلسر، کاوه زرگران امشب در نشست هم‌اندیشی صنایع شمال کشور که به میزبانی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: صنایع لبنی کشور از سال 85 تا 93 رشد قابل توجهی در صادرات داشت، به طوری که از لحاظ وزنی از 66 هزار تن به 406 هزار تن و از لحاظ ارزشی از 85 میلیون دلار به 622 میلیون دلار در سال رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 7.5 برابری صادرات لبنی ایران از سال 85 تا 93 افزود: این رشد صادرات نشان از بالارفتن ظرفیت صنایع ما دارد.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اعلام اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و رکود اقتصادی کشور به صنایع غذایی و کالاهای اساسی آسیب جدی رسانده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بانک مرکزی در سال‌های اخیر، سبد کالای خانوار روز به روز کوچک‌تر شده است، به‌گونه‌ای که در مصرف لبنیات با کاهش 35 درصدی شیر، 14 درصدی ماست و 11 درصدی پنیر مواجه بودیم.
زرگران تصریح کرد: مهم‌ترین معضل ما سیاست‌های‌ جزیره‌ای در مدیریت زنجیره‌ای غذا و ناهماهنگی است که بین دستگاه‌های متولی سیاست‌گذاری برای تصمیم‌گیری غذا و کشاورزی وجود دارد.
وی اظهار کرد: تصمیم‌گیران به جای حل مشکلات، مشکل را از یک بخش به بخش دیگر و از یک صنعت به صنعت دیگر سوق می‌دهند که این امر سبب افزایش مشکل دامداران، در میان‌مدت سبب افزایش قیمت لبنیات و در نهایت کاهش قدرت خرید مردم را در برخواهد داشت.
زرگران در پایان با بیان اینکه صنایع لبنی پیشتاز و رتبه نخست صادرات صنایع غذایی را دارد، گفت: صادرات صنایع غذایی دو میلیارد و 290 میلیون دلار بوده که 634 میلیون دلار آن مربوط به صنایع لبنی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار