بودجه سیستم بانکی در خراسان جنوبی بلااستفاده باقی مانده است

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سیستم بانکی در خراسان جنوبی بلااستفاده باقی مانده است.
کد خبر: ۷۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 10 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قاین، جواد هروی در کمیته برنامه‌ریزی قاین اظهار داشت: در سال گذشته بیشتر از آنچه که سهم شهرستان بود از اعتبارات ملی و استانی برای قاین اعتبار گرفته شد و بالاترین نرخ درصد اعتبارات شهرستانی در استان متعلق به این شهرستان بود.

وی با بیان اینکه با توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح استان مخالفم، افزود: خراسان جنوبی استانی است که باید با یک نگاه همدلانه در توزیع اعتبارات به ویژه در اعتبارات تملک و دارایی، شاخصه‌های خود را به صورت دقیقی انجام دهد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید بدانند که مدیرانی که امروز تلاش دارند، واقعاً از دل و جان مایه می‌گذارند.

هروی عنوان داشت: 11 شهرستان خراسان جنوبی باید همانند 11 بازیکن تیم ملی فوتبال با هم انسجام داشته باشند وگرنه همان عقب‌ماندگی گذشته تکرار می‌شود.

وی تبیین کرد: در توزیع اعتبارات در سطح کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که عدالت در توزیع اعتبارات رعایت شود و در سطح استان نیز سعی بر این است که یک توزیع عادلانه داشته باشیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 94 نزدیک به 850 هزار میلیارد و بودجه‌ جاری و عمرانی دستگاه‌های اجرایی که به دولت و دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود حدود 230 هزار میلیارد تومان است.

هروی خاطرنشان کرد: سه برابر بودجه‌ای که در دست دولت است در سیستم بانکی وجود دارد که متاسفانه از این سیستم حداقل در خراسان جنوبی کمتر استفاده شده و در قاین نیز بسیار کم دیده می‌شود.

وی یادآور شد: از 600 هزار میلیاردی که در مقوله بانکی وجود دارد به طور جدی استفاده نشده که باید یاد بگیریم که از نظام بانکی نیز به جای خودش استفاده کنیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث‌های عمرانی باید به سمتی برویم که بخش خصوصی را وارد کار کنیم و روالی که مقام معظم رهبری نیز بسیار اصرار دارند و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ایشان به صراحت اشاره فرموده‌اند که مجلس باید این موضوع را به صورت قانونی دنبال کند که کشور به سمت خصوصی‌سازی پیش رود.

هروی با تأکید بر استفاده از تسهیلات بانکی و بکارگیری سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، اذعان داشت: در قاین کمتر به این موضوع توجه می‌شود و مدیران باید به سمت استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار