سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز :

قطع ورود فاضلاب به کارون در گروی وارد مدارشدن کامل تصفیه‌خانه شرق است

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: 150 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز وارد رودخانه کارون می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 08 June 2019

صادق حقیقی پور در خصوص بحث ورود فاضلاب شهرستان اهواز به کارون اظهار کرد: حدود 80 درصد فاضلاب شهر اهواز وارد رودخانه کارون و نهر مالح می‌شود.

وی افزود: 150 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز وارد رودخانه کارون می‌شود و همچنین حدود 92 هزار متر مکعب فاضلاب تولیدی شهر اهواز به نهر مالح می‌ریزد و از آنجا وارد تالاب شادگان می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: همچنین از حدود 54 هزار متر مکعب فاضلاب باقی مانده، حدود 32 تا 36 هزار متر مکعب در شبانه‌روز وارد تصفیه‌خانه چنیبه اهواز و حدود 15 تا 20 هزار مترمکعب نیز وارد تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز می‌شود.

حقیقی پور ادامه داد: تصفیه‌خانه شرق اهواز در حال حاضر ظرفیت ورود بیش از 110 هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز دارا است اما به دلیل اینکه خطوط کلکتور و برخی از ایستگاه‌های پمپاژ کامل نشده‌اند، امکان استفاده از این تصفیه‌خانه با تمام ظرفیت وجود ندارد و فقط 20 هزار متر مکعب از ظرفیت تصفیه آن استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت این تصفیه‌خانه در شهرستان اهواز استفاده کنیم، قطعا از ورود فاضلاب به رودخانه کارون و نهر مالح جلوگیری خواهد شد و شرایط زیست محیطی بهتری را برای این مناطق به وجود خواهد آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار