۴۵۰ تن پشم و کرک توسط عشایر چهارمحال و بختیاری تولید می شود

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از آغاز پشم چینی دام عشایر در مناطق ییلاقی استان خبر داد و گفت: تولید سالانه بیش از ۴۵۰ تن پشم و کرک دام در این خطه تولید می شود.
کد خبر: ۷۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 13 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور افزود: عشایر استان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سالانه ۱۱ هزا ر تن معادل ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز استان و ۳۵ هزار تن لبنیات استان را تامین می کنند.
وی عمده مشکل تولیدات عشایر را وجود دلالان عنوان کرد و گفت: این اداره در تلاش است با حذف واسطه ها در خرید محصولات تولیدی توسط تشکل های عشایری، سود این محصول را عاید این قشر مولد کند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پشم تولید شده در ساخت انواع صنایع دستی مانند چوغا، گلیم، قالی، خورجین، توبره و شیردنگ کاربرد دارد.
وی با اشاره به اینکه هر سیاه چادر به عنوان یک کارگاه تولیدی است، گفت: ۳۵ درصد از صنایع دستی تولیدی توسط عشایر این استان تولید می شود.
وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از دیگر دلایل افزایش تولید پروتئین و دیگر محصولات دامی در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار