نرخ بیکاری در استان اصفهان 10/7 درصد اعلام شد

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارشی که از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار 98 ارائه کرد، نرخ بیکاری در استان اصفهان را 10/7 درصد اعلام کرد که در مقایسه با بهار سال 97 حدود 2/6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 08 July 2019

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در اصفهان گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال به 10/7 درصد رسید در حالی که بهار سال گذشته 13/3 درصد بود.

محمد رضا لعلی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان اصفهان نیز از 41/9 در بهار سال گذشته به 42/4 درصد در بهار امسال افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش نسبت اشتغال در استان اصفهان ادامه داد: این شاخص نیز از 36/3 درصد به 37/8 درصد رسید هرچند هنوز جزئیات آن یعنی سهم خدمات، کشاورزی و صنعت به ما اعلام نشده است.

لعلی درباره دلایل کاهش نرخ بیکاری، توضیح داد: هنوز اظهار نظر قطعی درباره آن نمی‌توان کرد اما احتمال دارد مسائلی مانند جاری بودن رودخانه زاینده رود، افزایش کشت و کار به ویژه در شرق اصفهان و رونق گرفتن برخی واحدهای تولیدی و صادرات آنها در این موضوع نقش داشته باشد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. مسائلی مانند بالا بودن نرخ مهاجرت به این خطه، رکود اقتصادی برخی واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و کاهش کشت و کار کشاورزی به دلیل جاری نبودن زاینده رود از جمله دلایل بالاتر بودن نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با متوسط کشوری عنوان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار