توافق‌ خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو امضا شد

شهرداری منطقه ۲ و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای خرید یک رام قطار ویژه خط ۷ مترو و ۲۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی خط دانشگاه صنعتی شریف-میدان صنعت توافق‌نامه امضا کردند.
کد خبر: ۷۷۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران، رسول کشت‌پور شهردار این منطقه با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون برای تکمیل خط ۷ مترو و خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و.. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرده‌ایم گفت: براساس این توافق‌نامه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار خط ۷ مترو و افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خطوط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت هزینه می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است افزود: با اضافه شدن این قطار به خط ۷ مترو سر فاصله حرکت قطارها در این خط از ۱۲/۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد. 

کشت‌پور خاطرنشان کرد: در صورت اضافه شدن یک رام قطار به خط ۷ مترو، هفت واگن با ظرفیت ۱۷۰ نفر ظرفیت در این خط تامین می‌شود که به طور حتم در سایر خطوط نیز تاثیر خواهد گذاشت.

شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین پاسخ به تقاضای شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است یادآور شد: با افزایش تعداد واگن‌ها در مترو، تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک زیادی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. 

خط ۷ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است که از جنوب شرق تهران به سمت شمال غرب پایتخت امتداد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار