یکپارچه‌سازی پایگاه داده‌های اطلاعات در کشور

کد خبر: ۷۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 16 August 2015


معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از یکپارچه‌سازی داده اطلاعات دستگاه‌ها طبق تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر انصاری در جلسه بررسی وضعیت زیرساختی ارتباطی گیلان اظهار کرد: ارتقای کیفیت خدمات و افزایش سطح پوشش دسترسی کاربران به شبکه اینترنت از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین زیرساخت‌های لازم در راستای استقرار دولت الکترونیک است.

وی از یکپارچه‌سازی پایگاه داده‌های اطلاعات دستگاه‌ها طبق تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و افزود: با حضور اپراتورها و ارائه خدمات نسل سوم و چهارم توانستیم بسیاری از انتظارهای قانون از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برآورده کنیم.

انصاری با بیان اینکه مرکز داده گیلان آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: مرکز داده گیلان امکان میزبانی بخشی از ترافیک سایت‌ها را فراهم می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران بر فراهم کردن خدمات دسترسی به سایت‌های پر مخاطب در گیلان تاکید کرد و گفت: محلی کردن میزبانی‌ها یکی از راه‌های ارتقای کیفی ارائه خدمات است.

وی به آمادگی سازمان فناوری اطلاعات ایران برای برقراری ارتباط ام.پی.ال.اس ملی برای ارائه خدمات پایه، ارتباط روی سوئیچ و پیاده‌سازی روی مرکز داده اشاره کرد و یادآور شد: استفاده بهینه از مرکز داده مستلزم توازن عرضه و تقاضا است.

انصاری تحقق امر مذکور را نیازمند جمع‌آوری تقاضا توسط کارگروه توسعه دولت الکترونیکی در گیلان خواند و بیان کرد: الگوهای پیاده‌سازی شده در شهرهای قم، شیراز و مشهد نمونه‌های خوبی برای گیلان است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار ارائه تسهیلات برای حوزه کسب و کار مراکز و فعالان در حوزه آی.سی.تی شد و خاطرنشان کرد: با تامین میزبانی در گیلان شرایطی فراهم می‌شود تا فعالان به توسعه امکانات در شبکه ملی اطلاعات توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته فنی با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان برای انتقال میزبانی سایت‌ها به داخل و مرکز داده استان حائز اهمیت است، اظهار کرد: ایجاد هماهنگی لازم بین زیرساخت، مخابرات و شرکت‌های پی.آی.پی و تنظیم مقررات با هدف فراهم کردند زمینه‌های تعامل سازنده و مطلوب تاثیرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار