پرستاری عبادت است

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه پرستاری کار سخت و طاقت فرسایی است ،پرستاری را عبادت دانست و اظهار کرد: پرستاران در مقابل سختی های شغلی اجر اخروی و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند متعال دارند.
کد خبر: ۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴ 24 February 2015

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی و نظام پرستاری و تعدادی از پرستاران مراکز درمانی و بیمارستانی استان با وی ،اظهار کرد: تاثیرگذاری روحی در بیماران امکان درمان و شفای آنان را تقویت می کند و این موضوع اهمیت کار پرستاران را بیش از پیش نشان می دهد.

وی افزود: صبر و حوصله ، برخورد مناسب ، خوش رفتاری، حسن خلق و دلسوزی که از ضرورت های پرستاری از بیماران است باید موجب توجه ویژه پرستاران باشد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: پرستاران با تاسی از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و تقوی آن بانوی اسلام را الگوی کاری خود در مراقبت از ایتام و بیماران قرار دهند تا در شغل خود موفق باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه پرستاری کار سخت و طاقت فرسایی است ،پرستاری را عبادت دانست و اظهار کرد: پرستاران در مقابل سختی های شغلی اجر اخروی و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند متعال دارند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با تقدیر و ابراز رضایت از نحوه و نتایج اجرای طرح تحول سلامت در کشور ،افزود: دولت و مجلس مشکلات پرستاران به خصوص کمبود پرستار در بیمارستان ها را هم رفع کنند.البته دولت و مجلس می توانند این مشکل کمبود نیروی انسانی و فشار کاری بر پرستاران را با استخدام پرستاران جدید رفع یا کاهش دهند و این کار قابل حل است.

سیفعلی نصرتی رییس نظام پرستاری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارش و برشمردن برخی مشکلات پرستاران ،خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به رغم گذشت هشت سال از تصویب آن در مجلس ،اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری در خصوص پرستاران شد.

 وی همچنین گفت: تعداد پرستاران باید متناسب با تخت های بیمارستانی باشد که البته در این خصوص اقدامات موثری برای کاهش کمبود پرستار در استان آغاز شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار