نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی، از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی در آبان امسال در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 27 August 2015
به گزارش تابناک تبریز ، علی جهانگیری در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان‌شرقی، که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر آموزش، پژوهش و فناوری برگزار شد، ضمن معرفی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز، اظهار داشت: سال‌ها آرزو می‌کردیم تا صنعت و دانشگاه با هم کار کنند که در گذشته این امر تنها به جلساتی کوتاه ختم می‌شد اما در سال‌های اخیر با توجه به تدابیر دولت تدبیر و امید تلاش شده تا این همکاری و تعامل نظام‌مند و هدفمند شود.

وی با بیان اینکه ایجاد یک نظام هم‌افزا بین نهادهای مختلف یکی از اهداف منطقه ویژه علم و فناوری بوده است، افزود: اگر بستری برای هم‌افزایی بین نهادهای مختلف ایجاد کنیم به مسئله تولید ثروت از علم دست خواهیم یافت.

جهانگیری اضافه کرد: در تبریز همه عناصر برای ایجاد یک منطقه ویژه علم و فناوری حاضر است و فقط باید روح مشترک و هماهنگی ایجاد کنیم که برای هماهنگی بین سازمان‌های موجود ستادهای فناوری تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: هیچ نظام هدفمندی بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف در کشور وجود ندارد به طوری که درگذشته نیز هر نهاد و سازمانی به صورت جزیره‌ای کار می‌کرده و با توجه به این امر ستادهای تشکیل یافته سعی در خارج کردن نهادها از حالت جزیره‌ای و هماهنگ کردن و نظام‌مند کردن تعاملات دارد.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز 9 ستاد با حضور حدود 400 نفر هیئت علمی و اساتید مراکز نوآوری و دانشگاه‌های تبریز و سهند تشکیل یافته است.

جهانگیری از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی در آبان ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 11 تا 14 آبان ماه به صورت نمایشگاهی و جشنواره‌ای تخصصی و با رویکرد حمایت از تجاری سازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار