برنامه های 15 اردیبهشت در شیراز اعلام می شود

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: ویژه برنامه‌هایی به مناسبت یاد روز شیراز در ۱۵ اردیبهشت تدوین شده که پس از نهایی شدن اعلام می شود.
کد خبر: ۸۴۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:مکورش کمالی سروستانی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز مناسب‌ترین وقت برای خواندن گلستان و بوستان سعدی بوده که در حال حاضر نسل جدید مطالعه ای در این زمینه ندارد.

او، خواستار رواج ادبیات کلاسیک در میان مردم به ویژه نسل جوان شد و درصد کمی از ایرانی‌ها را در خواندن گلستان کوشا دانست و بیان کرد: درصد بسیار کمی از دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی گنجینه ادبیات کلاسیک را نخوانده‌اند.

کمالی سروستانی، بوستان و گلستان سعدی و حکایت‌های این شاعر سده هفتم را موجب تقویت همدلی و انسان دوستی برشمرد و تصریح کرد: به وسیله خواندن و دقت کردن در گلستان و بوستان سعدی گنجینه واژگانی افزایش می‌یابد.

سعدی پژوه و مؤلف آثار متعدد در زمینه سعدی شناسی ادامه داد: مطالعه ادبیات کلاسیک از جمله شاخص‌های آنکه بوستان و گلستان سعدی است، در شناخت فرهنگ ایرانی اسلامی و حتی شیرازی نقش بزرگی ایفا می‌کند و در شناخت افراد پیرامونی مؤثر است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های ادبیات کلاسیک ایرانی شیوه برخورد اجتماعی در قالب امثال و حکایات است، افزود: خواندن کتاب های کلاسیک در هر زمانی می‌تواند با برداشت‌های متفاوت از سوی افراد مختلف روبه رو شود و هنوز هم خواندن کلاسیک‌هایی مانند آثار سعدی در اردیبهشت ماه بسیار زیبا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار