برتری ۳۰ دانش‌آموز آستارا در مسابقات هنری مدارس گیلان

کد خبر: ۸۸۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 17 August 2020

 

برتری ۳۰ دانش‌آموز آستارا در مسابقات هنری مدارس گیلان

آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ۳۰ دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس استان گیلان، مقام‌های برتر کسب کردند.

سجاد موسوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ‌هزار نفر از دانش‌آموزان آستارا در پاییز سال گذشته در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مدارس، شرکت کرده و حدود ۱۰۰ نفر آنها به مرحله استانی راه یافته بودند.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان آثار دانش آموزان را بررسی و چند روز قبل، آثار ۳۰ دانش آموز از آستارا را در بخش‌های آوایی، ادبی، هنرهای دستی و تجسمی شایسته عنوان برتر اعلام کردند.

وی بیان کرد: کشف و پرورش استعدادهای برتر فرهنگی و هنری از هدف‌ های این مسابقات بود و باید از ظرفیت دانش آموزان خلاق این شهرستان، در برنامه ‌های مختلف استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌ آموزان پیش‌ دبستانی و پایه ‌اولی آغاز شده و والدین با فرزندان خود تا ۱۵ شهریور ماه به مدرسه عدالت مراجعه کنند.

موسوی افزود: سلامت نوآموزان با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی سنجش می شود و خانواده ‌ها هنگام مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، ماسک و مواد ضدعفونی ‌کننده همراه داشته باشند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار